عزیز جمالی گفت: در اثر این آتش سوزی که ساعتی پیش رخ داده و همچنان ادامه دارد هزاران اصله انواع درختچه و درختان جنگلی خودرو و نیز بخش وسیعی از پوشش گیاهی در آن سوی ارس در مجاورت پارس آباد طعمه حریق شده است.
وی با بیان این که نیروهای آتش نشانی و مرزبانی جمهوری آذربایجان هیچ اقدامی برای اطفای حریق و یا جلوگیری از گسترش دامنه آن انجام نمی دهند گفت: در سال های اخیر بارها شاهد وقوع آتش سوزی در جنگل های مرزی آذربایجان بوده ایم.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پارس آباد مغان احتمال سرایت آتش به جنگل های پارس آباد به لحاظ وجود رودخانه ارس به عنوان بزرگترین مانع طبیعی را ضعیف دانست و اظهار کرد: به دنبال این حادثه Incident ماموران اداره منابع طبیعی به همراه نیروهای آتش نشانی منطقه به محل اعزام شدند تا در صورت سرایت احتمالی آتش سوزی به این سوی مرز و جنگل های منطقه نسبت به اطفای حریق اقدام کنند.
جمالی با اشاره به مخاطرات زیست محیطی چنین حوادثی افزود: دود غلیظ ناشی از این اتفاق علاوه بر تخریب و تهدید محیط زیست و منابع طبیعی و بر هم زدن نظم اکوسیستم منطقه سبب آلودگی هوا در مناطق مرزی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟