سازمان بازرسی کل کشور به پرونده پلاسکو ورود می‌کند / سراج اعلام کرد

تکذیب کشف بقایایی جدید از پیکر جان باختگان پلاسکو

در همین حال یک منبع آگاه گفت: از میان آوارهای باقیمانده پلاسکو ۲ قطعه استخوان کشف شده است.این منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: از میان آوارهایی که از ساختمان فروریخته پلاسکو جمع آوری شده بود دیروز بقایایی از پیکر جانباختگان این حادثه Incident کشف و به پزشکی قانونی برای آزمایش‌های DNA منتقل شد.این درحالی است که احمد شجاعی رئیس پزشکی قانونی کشور ساعاتی بعد گفت: این خبر صحت ندارد و تاکنون قطعات جدیدی به پزشکی قانونی منتقل نشده است.

آخوندی:884 ساختمان شبیه پلاسکو در پردیس و پرند داریم

دراین میان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جریان توسعه مسکن مهر شهر جدید پردیس، ۳۱۹ بلوک ساختمانی ۱۰ و ۱۵ طبقه در دست احداث و یا درحال تکمیل داریم که وضعیتی مشابه ساختمان پلاسکو دارند. در پرند نیز ۵۶۵ بلوک ساختمانی بیش از ۱۲ طبقه در حال احداث است. در مرکز شهر تهران وقتی پلاسکو آتش گرفت این‌گونه دچار معضلات شدیم، حال شما امکانات شهرداری پرند و پردیس را در نظر بگیرید، اگر حادثه ای مشابه پلاسکو رخ بدهد چه باید کرد؟

به همین دلیل می‌گویم نیاز به بازخوانی اندیشه زندگی مدرن در ایران داریم. نمی‌شود تنها به این دلیل که ما فکر می‌کنیم می‌توانیم ساختمان بلندمرتبه بسازیم، به هر نحوی که شده آن را بسازیم. این نشان می‌دهد ما در موقعیت خطیری قرار داریم. وی با بیان اینکه حادثه پلاسکو نشان داد باید در مفهوم زندگی مدرن در ایران بازنگری شود افزود :سرعت حرکت وسایط نقلیه در ساعات پیک ترافیک کمتر از ۷ کیلومتر در ساعت است، همچنین بلندمرتبه‌ها جریان حرکت هوا در تهران را مختل کرده‌اند.

وی به دو اقدام دولت پس از حادثه پلاسکو اشاره و تاکید کرد: دو اقدام بعد از حادثه پلاسکو انجام دادیم؛ یکی این‌که به شورای عالی تدوین مقررات ساختمان دستور دادیم حادثه پلاسکو را کاملا از نظر علمی در زمینه‌ های دلایل شروع آتش، نحوه انتشار آتش، فرآیندهای آتش‌نشانی، رفتار ساختمان در برابر آتش و اگر لازم است بحث‌های مقررات ملی ساختمان و سایر موضوعات بررسی کنند.وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دولت هم آقای رییس‌جمهور یک گروه مستقل را منصوب کردند که موضوع را بررسی و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 241541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟