به گزارش رکنا، آرماند بالیلو، سخنگوی گارد ساحلی Coast Guard فیلیپین روز سه شنبه اعلام کرد این دزدی theft دریایی در حالی دوشنبه شب اتفاق افتاد که نظامیان فیلیپین یک دوره شش ماهه به منظور پایان دادن به تهدیدات گروه های تروریستی در جنوب این کشور تعیین کرده بودند.
فعالیت این گروه ها عملیات تروریستی و حمله به کشتی ها در جنوب فیلیپین است که بعد از شکل گیری گروه تکفیری داعش ISIS افزایش یافته است. 
دزدان دریایی و گروه های تروریستی سال گذشته ده ها نظامی و گردشگر را در حمله به کشتی ها و قایق ها به گروگان hostage گرفتند که این امر نگرانی کشورهای منطقه از جمله فیلیپین، اندونزی و مالزی را نسبت به افزایش دزدی های دریایی و فعالیت های تروریستی افزایش داد. 
به نوشته تارنمای فیل استار، آرماند بالیلو گفت که 15 ماهیگیر فیلیپینی بر عرشه یک قایق ماهیگیری در آب های نزدیک به منطقه زامبوآنگا در حال ماهیگیری بودند که مورد حمله پنج مرد مسلح که سوار بر یک قایق تندرو بودند، قرار گرفتند. 
وی گفت: این افراد مسلح با آتش گشودن به روی این ماهیگیران باعث کشته شدن هشت نفر از آن ها شدند. پنج نفر خود را به آب انداختند و با شنا به جزیره ای در نزدیکی محل حادثه Incident رسیدند و دو نفر نیز که در قایق مانده بودند، آسیبی ندیدند.
وی این اقدام را یک حمله دریایی عنوان کرد و گفت: اگر حمله کنندگان از تروریست Terrorist ها بودند، این افراد را به گروگان می گرفتند و درخواست باج می کردند. 
دلفین لورنزانا وزیر دفاع فیلیپین نیز اعلام کرد که به ارتش این کشور دستور داده است با اعزام نیروی نظامی بیشتر به منطقه و حفظ توافق آتش بس با مائوئیست ها، به تهدیدات گروه ابوسیاف در یک دوره شش ماهه پایان داده شود. 
وزیر دفاع فیلیپین گفت: این هدف ما است. ما فقط باید هر آنچه می توانیم انجام دهیم، ترکیب عملیات ارتش و توسعه پروژه های دیگر با هدف پایان دادن به فعالیت این گروه ترویستی باید در دستور کار قرار گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 237204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟