مزاحمت برای فروشنده زن با داس و قمه

ساعت حوالی٢٢‌ شامگاه دوشنبه ١٨مرداد بود که عربده‌های مردی جوان در یکی از خیابان‌های توس مشهد، همسایگان را به بیرون از خانه کشاند. به‌گفته‌ شاهدان عینی، مردی حدودا سی‌ساله در مقابل مغازه خانمی جوان درحالی‌که یک قبضه قمه و یک داس کشاورزی در دست داشت، برای این خانم ایجاد مزاحمت کرده بود.
یکی از تیم‌های گشتی کلانتری کاظم‌آباد درحال گشت‌زنی در منطقه بود که با این صحنه مواجه و برای دستگیری این فرد شرور وارد عمل شد. متهم به‌محض اطلاع از حضور ماموران، پا‌به‌فرار گذاشت و از محل گریخت؛ اما در اقدام به موقع ساکنان محله، به دام قانون گرفتار شد.
این مرد جوان درحالی‌که قصد مقابله با شهروندان را داشت و به ‌سوی آنان حمله‌ور شده بود، در اقدام ضربتی ماموران و با همکاری ساکنان محله زمین‌گیر شد.
به‌گفته سرگرد مهدی باقر‌زاده، رئیس کلانتری۴٣ کاظم آباد مشهد، متهم اصلی این پرونده به‌همراه خانمی که هدف مزاحمت این فرد شرور قرار گرفته بود، مورد بازجویی‌های پلیس ی قرار گرفتند.
شاکی این پرونده که صاحب یک واحد صنفی پوشاک است، در اظهارات خود به ماموران گفت: «از چند روز قبل این فرد با حضور در مقابل مغازه‌ام برای من ایجاد مزاحمت کرده است و با عربده‌کشی و سروصدا، امنیت منطقه و فضای کسب‌وکار من را ناامن کرده است.»
اظهارات شاکی پرونده که خانمی جوان است، درحالی مطرح شد که متهم در بازجویی‌های پلیسی ادعا کرد به‌دلیل طلب مالی که از شاکی داشته، به سراغش رفته و با این اقدام، قصد دریافت طلبش را داشته است. متهم پس تکمیل بازجویی‌ها و تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.
جرم فراری
معاون دادستان عمومی و انقلاب و سرپرست دادسرای ناحیه۶ مشهد در تشریح این پرونده، گفت: متهم اصلی این پرونده جوانی سی‌ساله و دارای سابقه کیفری موادمخدر است که از مدتی قبل به‌دلیل ایجاد مزاحمت برای خانم‌ها با تهدید قمه و داس تحت‌تعقیب بوده است که حوالی ساعت٢٢ دوشنبه گذشته با همکاری شهروندان وظیفه‌شناس منطقه توس و ماموران گشتی کلانتری کاظم‌آباد مشهد دستگیر شد.قاضی محمد بخشی‌محبی افزود: این فرد ابتدا در بازجویی‌های پلیسی منکر اتهامش بود که در مواجهه با مستندات قانونی، راهی جز بیان حقیقت ندید و به جرم خود اعتراف کرد.
بخشی‌محبی ادامه داد: ایجاد مزاحمت برای شهروندان و اخلال در نظم عمومی، ازجمله‌جرائم انجام‌شده این متهم است که براساس قوانین کیفری این جرم ‌از جمله جرائم گذشت‌ناپذیر است.
بخشی‌محبی با بیان اینکه ساکنان منطقه در دستگیری این متهم فراری نقش اساسی داشته‌اندضمن تقدیر از ایشان، اظهار کرد: مردم در مواجهه با این‌گونه جرائم که نظم عمومی را خدشه‌دار می‌کند، باید سریعا موضوع را به پلیس اطلاع دهند تا از وقوع حوادث ی تلخ و جبران‌ناپذیر مانند قتل ، جلوگیری شود.
معاون دادستان عمومی و انقلاب و سرپرست دادسرای ناحیه۶ مشهد تاکید کرد: برخی شهروندان در حالت هیجان و نزاع برای مقابله با فرد یا افراد دیگر به‌دلیل عدم آگاهی از عواقب احتمالی و مجازات های شدید مقرر قانونی و اقدامات تامینی در اختیار مقامات قضایی، دست به استفاده از سلاح سرد می‌زنند که گاهی دیده شده در این نزاع‌ها متاسفانه فرد یا افرادی زخمی شده‌اند یا به قتل رسیده‌اند.
وی گفت: مردم در مواجهه با این‌گونه صحنه‌ها در وهله اول باید آرامش خود را حفظ کرده و سریعا موضوع را به پلیس گزارش دهند.
بخشی‌محبی تصریح کرد: امروزه مردم بر این باورند که اگر متهمی را تحویل پلیس دهند و با ماموران قانون همکاری کنند، ممکن است این امر به ضرر آنان تمام شود و آنان را به‌عنوان همدست این فرد متخلف دستگیر کنند؛ اما قانون‌گذار برای این مهم، موارد حمایتی در نظر گرفته است برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 180933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟