شعله‌های ۸۳۹ آتش سوزی سال گذشته در سنندج مهار شد

به گزارش رکنا،  آزاد ظهماسبی روز یکشنبه در سنندج اظهار کرد: از مجموع عملیات‌های اطفای حریق ، ۱۰۱ مورد اماکن مسکونی، پنج مورد اماکن اداری، ۳۹ مورد اماکن تجاری، ۱۸ مورد اماکن صنعتی، ۱۱ انبار، ۷۷خودرو، ۶۵ مورد ضایعات و زباله، ۱۸ مورد تاسیسات شهری، ۴۶۳ مورد فضای سبز، کشاورزی و مراتع و جنگل و ۲۹ مورد آتش‌سوزی مخروبه‌ها بوده است.

وی همچنین با اشاره به انجام ‌هزار و ۸۸ مورد عملیات حوادث طی سال گذشته، گفت: از این تعداد، ۴۶۲ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۱۶۲ مورد گرفتاری در آسانسور، ۶۸ مورد تصادف، ۱۰۹ مورد آبگرفتگی و سیلاب، ۱۲۰ مورد محبوس شدن در اماکن، ۱۲ مورد ریزش آوار، هشت مورد سقوط در چاه و ریزش چاه، ۷۹ مورد انفجار گاز، ۱۱ مورد سقوط از ارتفاع، ۱۵ مورد اقدام و یا تهدید به خودکشیو ۵۱ مورد سایر بوده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج، با بیان اینکه در مجموع در حوادث مختلف ۱۳۲ نفر مجروح و ۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند، ادامه داد: هشت نفر از فوتی‌ها در حوادث رانندگی، یک نفر غرق‌شدگی، سه نفر در آتش‌سوزی و هفت نفر مربوط به سایر حوادث بوده‌ است.

وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی یاد شده ۷۹ نفر در حوادث رانندگی، ۱۲ نفر در آتش‌سوزی‌ها و ۱۴ نفر در سایر حوادث دچار مجروحیت شده‌اند، گفت: همچنین ۵۷ نفر در حوادث ناشی از تصادفات، ۱۰ نفر آتش‌سوزی‌ها و ۳۲ نفر در سایر حوادث دچار مجروحیت شده اند.

طهماسبی در ادامه اظهار کرد: این سازمان با آموزش‌های درون و برون سازمانی به پرسنل و شهروندان اقدامات لازم را در بالا بردن سطح کیفی و کمی دانش و آگاهی مردم در پیشگیری از حوادث انجام می‌دهد.

وی افزود: در همین راستا در مجموع ۱۸هزار و ۵۵۶ نفر در مدارس و پیش‌دبستانی‌ها، یک‌هزار و ۶۰ نفر در ادارات و ارگان‌های دولتی و ۴ نفر در شرکت‌های خصوصی زیرپوشش آموزش‌های برون سازمانی آتش‌نشانی شهرداری سنندج قرار گرفته‌اند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج، اضافه کرد: در مجموع ۲۰هزار و ۵۳۸ نفر در قالب آموزش‌های درون و برون سازمانی آتش‌نشانی آموزش‌های مختلف را در سال گذشته فرا گرفته‌اند.

وی یادآور شد: ۱۲ هزار و ۸۹۰ مورد تماس واقعی از سوی شهروندان در بازه زمانی یاد شده با آتش‌نشانی انجام شده است.

کدخبر: 986753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟