جسد یک کارگردان معروف در خانه اش پیدا شد + عکس

به گزارش رکنا، دیوید بریشرز فیلمساز و کوهنورد اورست در 68 سالگی درگذشت.

دیوید بریشرز در سال 1998 یک مستند با تکنولوژی آیمکس ساخت و در آن تلاش‌های گروهی از کوهنوردان را در حال صعود به قله اورست، بلندترین قله جهان را به تصویر کشیده بود.

الن گلبرانسون مدیر تجاری این کارگردان اعلام کرد جسد بی‌جان بریشرز در خانه‌اش در ماساچوست پیدا شده و علت دقیق مرگ در حال حاضر مشخص نیست.

بریشرز یک کوهنورد باتجربه بود که از چالش برانگیزترین قله‌های جهان صعود کرد و به عنوان فیلمبردار در فیلم‌های مستند و داستانی کار می‌کرد.

او در سال 1983 اولین تصاویر تلویزیونی زنده از قله اورست را مخابره کرد و در سال 1985 اولین آمریکایی بود که دو بار به قله اورست رسید و در مجموع پنج بار بام دنیا را فتح کرد.

خانواده دیوید بریشرز در بیانیه‌ای گفتند: «او اشتیاق خود به کوهنوردی و عکاسی را با هم آمیخت تا به یکی از تحسین برانگیزترین فیلمسازان ماجراجویی در جهان تبدیل شود».

او بیشتر به خاطر یک ساخت مستندی با عنوان اوست در سال 1998 شناخته می‌شود که کارگردانی و تهیه کنندگی آن را برعهده داشت و درباره چالش‌ها و مبارزات گروهی از کوهنوردان در تلاش برای رسیدن به قله اورست در ارتفاع 8850 متری (29035 فوت) است.

«بریشرز» و تیمش در ماه می 1996 در حال فیلمبرداری این مستند بودند که یک کولاک جان هشت کوهنورد را گرفت و او و تیمش برای کمک به کوهنوردان فیلمبرداری را متوقف کردند.

او در سال 2007، سازمانی تحت عنوان «Breashears GlacierWorks» را تأسیس کرد که به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی توصیف شده که تغییرات یخچال‌های هیمالیا را از طریق هنر، علم و ماجراجویی برجسته می‌کند.

کارگردان

 

کدخبر: 981819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟