زمینه آزادی 35 زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان فراهم شد

به گزارش رکنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، شامگاه ۲۲ اسفندماه در این نشست با قدردانی از همه زحمات اعضا در برگزاری جلسات و اقدامات خیرخواهانه‌ای که برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سال جاری صورت گرفته، اظهار کرد: جشن‌های گلریزان ماه رمضان سال قبل در سطح استان با شکوه برگزار شد و امیدواریم امسال هم شاهد برگزاری این جشن‌ها به بهترین وجه و شاهد مشارکت همه مردم و خیران در این امر خیر و خداپسندانه باشیم تا زمینه آزادی مابقی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کنیم.

وی افزود: در آستانه سال جدید و ماه رمضان در ستاد دیه تلاش شده زمینه آزادی افراد بیشتری فراهم شود و باید بین دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و ائمه جمعه، روسای دادگستری و دادستان‌ها برای برگزاری جشن‌های گلریزان هماهنگی لازم به وجود بیاید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به نقش بی بدیل رسانه‌ها در فرهنگسازی بیان کرد: امیدواریم با همکاری هم امسال نیز جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان به بهترین وجه برگزار شود هر چند امسال محدودیت داریم و نیمی از روزهای ماه مبارک در تعطیلات نوروز قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: گلریزان برای آزادی زندانیان، مشتریان خاص خود را دارد و باید برای جلب مشارکت بیشتر در این زمینه کار فرهنگی و رسانه‌ای کنیم و بیان شود که با حضور فرد در زندان، خانواده او دچار مشکل و آسیب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌ها ارزیابی و سالیانه از موفق‌ترین شهرستان در برگزاری جشن گلریزان تجلیل شود، افزود: بنگاه‌های اقتصادی باید پار کار باشند و حدود ۱۲ مجموعه بزرگ از جمله مس، فولاد، گل گهر، خودروسازی و ... را در استان کرمان داریم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این نشست با اشاره به آمار بالای زندانیان مهریه و نفقه گفت: اصولا منتظر هستیم دستگاه قضایی یا دولت لایحه‌ای برای تصویب ارائه دهد و معمولا انتظار ما برآورده نمی‌شود.

وی افزود: پیشنهاد من این است نمایندگان جدید مجلس با توجه به بحث میدانی و آمار ورودی زندان‌ها در موضوع نفقه و مهریه که درصد قابل توجهی از مددجویان را شامل می‌شوند، طرحی را تهیه و به شورای راهبردی استان کرمان ارائه دهند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: برای تهیه این طرح باید با محوریت ستاد دیه، حقوقدانان و قضات خانواده همکاری کرده و طرح آماده و پخته به نمایندگان ارائه شود تا در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست اعلام شد: زمینه آزادی ۳۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان فراهم شده که ۱۶ نفر مربوط به کرمان، شش نفر جیرفت، پنج نفر بم، بافت سه نفر، رفسنجان و منوجان دو و کهنوج یک نفر است.

کدخبر: 979961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟