کلاهبردار ارز‌های دیجیتال در بوشهر دستگیر شد

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه جوشن سهرابی  رییس پلیس آگاهی استان بوشهر صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با عنوان سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و به سرقت رفتن سرمایه‌های آنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار گارآگان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، شخصی پس از ثبت شرکت برنامه نویس رایانه در شهر بوشهر فعالیت خود را آغاز و پس از جذب دریافت مبالغ زیادی از شهروندان تحت عنوان سرمایه گذاری در ارز دیجیتال با دادن وعده پرداخت سود بالا متواری شده است. 

سرهنگ سهرابی با بیان اینکه با پیگیری و تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان، متهم شناسایی شد، خاطر نشان کرد: شب گذشته پس از اخذ مجوز قضایی در یک عملیات هدفمند متهم دستگیر و تحقیقات از وی آغاز شد. 

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر تصریح کرد: تا این لحظه تعداد ۳۵ نفر از افراد مالباخته شناسایی و موضوع کماکان تحت پیگیری ویژه قرار دارد.

این مقام انتظامی استان اظهار داشت: چنانچه افرادی با این شیوه در سطح استان مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، در اسرع وقت با همراه داشتن مدارک و مستندات به اداره مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مراجعه نمایند.

سرهنگ سهرابی در پایان تاکید کردند: برای جلوگیری از وقوع جرایم کلاهبرداری، صحیح و منطقی آن است که قبل از انجام هر گونه معامله یا فعالیت اقتصادی حتما استعلام مورد نیاز توسط شهروندان از دستگاه‌های متولی انجام و پس از اطمینان کامل و رعایت ضوابط قانونی معامله یا فعالیت اقتصادی را انجام دهند. انتظار می‌رود شهروندان و مسافرین وقایع و رخداد را از طریق سامانه ۱۱۰ و درخواست و پیشنهادات خود را از طریق سامانه ۱۹۷ اطلاع رسانی کنید.

کدخبر: 977259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟