هشدار / احتمال ریزش بهمن در نواحی کوهستانی تهران/ از صعود به ارتفاعات خودداری کنید

به گزارش رکنا، حامد یزدی مهر عصر جمعه از صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت گسترده سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: این ۲ سامانه از عصر فردا 5 تا صبح سه‌شنبه 8 اسفندماه فعال خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: سامانه بارشی برف، باران، مه و وزش باد شدید موقتی و وقوع کولاک برف در کوهستان‌های استان تهران به ویژه میگون، دماوند، آبعلی، شمیرانات، ایستگاه هفت توچال، لواسان، پردیس، قدس، رباط کریم، شهریار، اسلامشهر، بهارستان و تهران در زمان مذکور پیش بینی شده است.

وی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود نسبت به تردد در مسیرهای کوهستانی به علت وقوع ریزش بهمن احتیاط لازم را داشته باشند و حتما مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

یزدی مهر اظهار کرد: طبق این هشدار احتمال لغزندگی و یخ زدگی معابر وجود دارد، لذا از همه دستگاه‌های اجرایی، امدادی و راهداری می‌خواهیم نسبت به برف روبی مسیرهای اصلی و کوهستانی توجه ویژه داشته باشند تا خدایی ناکرده شاهد حوادث ناگوار برای مردم نباشیم.

وی در ادامه در خصوص احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها نیز هشدار داد و یادآور شد: شهروندان به هیچ عنوان در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها توقف نداشته باشند و دستگاه‌های اجرایی نیز باید نسبت به لایروبی کانال‌ها و پاک سازی آب روها اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به کاهش محسوس دما از همه مردم خواست نسبت به صرفه جویی در حامل‌های انرژی توجه ویژه داشته باشند و در خصوص یخ زدگی تاسیسات و لوله‌های آب رسانی تمهیدات ویژه را بیندیشند.

یزدی مهر همچنین به کوهنوردان در خصوص صعود به ارتفاعات مناطق مختلف استان بویژه شمال پایتخت هشدار داد و از آنان خواست در این ایام از کوهنوردی در این مناطق خودداری کنند.

 

کدخبر: 974709 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟