پرواز مسیر تهران- بجنورد لغو شد + علت

به گزارش رکنا، محمد ابراهیم قدمگاهی مدیر فرودگاه شهدای بجنورد اظهار کرد: برنامه خروج از تهران این ایر لاین ساعت ۹ و ورود آن به بجنورد ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه بود که به علت نقص فنی پرواز لغو شد.

وی افزود: شرکت ایران ایر در روزهای جمعه و سه شنبه و شرکت ماهان نیز تنها روز دوشنبه در فرودگاه بجنورد برنامه پروازی دارند.

زمینگیری ناوگان هواپیماهای ای تی آر (ATR) ایران ایر و فوکر ۱۰۰ به دلیل نبود قطعات و نبود صرفه اقتصادی برای برخی از ایرلان ها عامل اصلی کاهش این پروازها و شرایط نامساعد هوایی در فصل زمستان از دیگر عوامل کاهش پرواز در این فرودگاه محسوب می شود.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم‌ پاشی مورد استفاده قرار می گرفته است و در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد.

کدخبر: 964007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟