فیلم عملیات نفسگیر  هلال احمر برای جستجو 3 کوهنورد گرفتار در بهمن ارتفاعات رندوله + جزییات

به گزارش رکنا، ساعت ۱۲جمعه اهالی اشنویه در تماس با هلال‌احمر از ریزش بهمن در ارتفاعات رندوله این شهر و احتمال حضور چند کوهنورد در مسیر صعود خبر دادند. بلافاصله تیم‌های امدادی شهرستان اشنویه به سمت محل سقوط بهمن رفته و مشخص شد ساعتی قبل از ریزش بهمن یک تیم کوهنورد 5 نفره اهل نقده در حال بازگشت از قله بودند که هیچ‌خبری از آنها نیست و به احتمال زیاد گرفتار بهمن شده‌اند.

با اعلام درخواست کمک، تیم‌های امداد کوهستان ارومیه و نقده برای کمک به سمت ارتفاعات محل سقوط بهمن رفتند. بررسی‌های اولیه امدادگران نشان داد کوهنوردان در زمان حادثه در دره بهمن‌ گیر رندوله بودند که تمامی‌شان گرفتار بهمن‌ شده‌اند. بلافاصله عملیات امداد و نجات توسط امدادگران هلال‌احمر و تیم‌های داوطلب کوهنورد آغاز شد.

هنوز سه ساعت از آغاز جست‌وجو نگذشته بود که 2 کوهنورد زیر بهمن شناسایی و از داخل برف خارج شدند و مشخص شد هنوز زنده هستند. امدادگران این دو کوهنورد را به پایین ارتفاعات منتقل و با آمبولانس به بیمارستان نبی‌اکرم(ص)اشنویه انتقال دادند. با تاریک‌شدن هوا و بارش برف و کولاک عملیات جست‌وجو برای یافتن 3 کوهنورد گمشده، با توجه به خطر مرگ برای امدادگران متوقف و به روز شنبه موکول شد.صبح شنبه ۵۰ امدادگر و داوطلب در قالب 4 تیم جست‌وجو و نجات با میل سونداژ به ارتفاعات محل ریزش بهمن رفته و جست‌وجو را آغاز کردند.

با گذشت 6 ساعت از جست‌وجو، یکی از تیم‌ها موفق شد کوله و تجهیزات امدادگران را پیدا کند که امید برای یافتن آنها افزایش یافت. با نزدیک‌شدن به غروب آفتاب اما هیچ ردی از سه کوهنورد پیدا نشد و عملیات متوقف گردید تا صبح روز سوم بار دیگر جست‌وجوها انجام شود که به علت بدی آب‌وهوا، روز یکشنبه ــ دیروز ــ عملیات جست‌وجو متوقف شد.

صبح امروز با بهتر شدن هوا عملیات جست و جو شروع شده و جزئیاتی در این باره اعلام شده است.

منطقه وقوع بهمن به شدت تحت تاثیر آب و هوا در لحظه است و تهدیدات زیادی تیم نجات را تهدید می کند.

کدخبر: 963992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟