سرنوشت متفاوت ۲ قاتل و یک مرد شیطان صفت پای چوبه دار / دیروز اتفاق افتاد

به گزارش رکنا، مرد متجاوزی که دیروز پای چوبه دار رفت و مجازات شد، سال ۹۷ دختری ۱۲ ساله را ربود و او را قربانی نیت های شوم خود کرد. ماجرا از این قرار بود که مجرم روز حادثه سد راه دختر نوجوان شد و با تهدید وی را ربود. این مرد که اهل کشور افغانستان است، به دختر ۱۲ ساله تجاوز کرد و این دختر تا مدت ها از ترسش با کسی درباره این اتفاق هولناک حرفی نمی زد. سرانجام مادر این دختر متوجه حال پریشان دخترش شده و اسرار این حادثه دردناک رازگشایی شد. با شکایت مادر، مرد متجاوز دستگیر و پس از محاکمه در دادگاه به اعدام محکوم شد. حکم این مرد قطعی شد و هرچند او توبه نامه نوشت اما توبه نامه اش رد شد و این مرد سحرگاه دیروز به دار مجازات آویخته شد.

دومین فردی که دیروز پای چوبه دار رفت چهارم خرداد سال ۹۶ در درگیری جان جوانی را گرفته و به قصاص محکوم شده بود. وی که از قبل با مقتول دچار اختلاف شده بود، در خیابان با چاقو ضرباتی به وی زد که همین موجب مرگ مقتول شد. عامل این جنایت به قصاص محکوم شده و پرونده اش پس از قطعی شدن رای به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. این مرد هرچند پای چوبه دار رفت اما بخت با او یار بود که اولیای دم نیامدند و حکم اجرا نشد. به این ترتیب قاتل به زندان برگشت و حکم مرگش اجرا نشد.

اما آخرین مردی که دیروز پای چوبه دار رفت بهمن سال ۹۴ یکی از اقوامش را در درگیری به قتل رسانده بود. وی از قبل با مقتول دچار اختلاف شده بود که در نهایت دست به جنایت زد. این مرد به قصاص محکوم شده و نخستین بار آبان امسال پای چوبه دار رفت اما در واپسین لحظات موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد. این اتفاق بار دیگر سحرگاه دیروز در زندان قزل حصار تکرار شد. اولیای دم در لحظات آخر دلشان به رحم آمد و حکم را اجرا نکردند. آنها به قاتل بار دیگر فرصت زندگی دادند تا تصمیم قطعی خود را درباره بخشش یا اجرای حکم قصاص بگیرند.

کدخبر: 958733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟