این آقای وکیل هفت تیر کش بود ؟ + فیلم گفتگو با مرد مرموز !

به گزارش رکنا، در پی افزایش جرایم سرقت و زورگیری در سطح شهر تهران پلیس آگاهی به منظور شناسایی و بازداشت سارقان حرفه ای از ابتدای سال طرحی را با عنوان برخورد با سارقان و مالخران در دستور کار خود قرار داد.

اواخر هفته گذشته در پی شکایت یکی از شهروندان در مناطق شمالی شهر تهران مبنی بر زورگیری و اخاذی از وی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و تحقیقات در خصوص این پرونده را آغاز شد.

در تحقیقات اولیه مشخص شد مرد جوانی با عنوان وکیل یکی از اشخاص معروف کشوری اقدام به خرید ملکی در شمال تهران کرده و پس از اینکه مالک از فروش خانه اش پشیمان شده بود بعداز چند ماه به بهانه عقد قرارداد به منزل شخصی او رفته و با تهدید اسلحه گرم اقدام به اخاذی از وی کرده است.

این سارق حرفه ای که مدعی است برای اولین بار دست به اخاذی زده است از شاکی پرونده 40 هزار دلار دریافت کرده و با آن خودرو خریده است و حالا بعد از گذشت  2 ماه به وسیله ماموران پلیس آگاهی شناسایی و بازداشت شده است.

در ادامه گفتگو با متهم را با هم می خوانیم.

سرقت مسلحانه

متهم وقتی پیش روی خبرنگار رکنا قرار گرفت ناخوداگاه شروع به گریه کرد و اولین سوال ما ازمتهم این بود!

چرا گریه می کنی!؟

از کار خودم پشیمانم و توبه کرده ام!

با چه انگیزه ای دست به اخاذی و سرقت زدی؟

من در یکی از سایت های اینترنی به دنبال خرید ملک بودم، وقتی خانه مورد نظرم به مبلغ 200 میلیارد را پیدا کردم به مشاور املاک مراجعه کردم و با هم خانه را بازدید کردیم بعد از مدت کوتاهی با خود صاحب ملک دوست شدم و دیگر به سراغ مشاور املاکی نرفتم.

2 ماهی از این اتفاق گذشت و من به دنبال کارهای قانونی برای انجام این معامله بودم و پول زیادی خرج کردم بودم که یک روز مالک خانه با من تماس گرفت و از پشیمانی اش برای انجام این معامله خبر داد.

متهم در ادامه گفت: وقتی متوجه شدم او می خواهد قرارداد را فسخ کند  شکه شدم، سعی کردم او را از این کار منصرف کنم، به او گفتم من پول زیادی خرج کرده ام، اگر این معامله انجام نشود من ضرر چند میلیاردی می کنم، ولی او قانع نشد!

بعداز چند روز وقتی متوجه شدم او از تصمیمش منصرف نمی شود به مرکز شهر رفتم یک اسلحه کلت، فشنگ و بی سیم خریدم و برای آنها 100 میلیون تومان پول پرداخت کردم همین باعث شد تا انگیزه بیشتری برای این پیدا کنم که به سراغ او بروم و پولم را به هر شکلی که شده است زنده کنم.

او در ادامه گفت: یک روز صبح زود با او در خانه اش قرار گذاشتم در این قرار ملاقات همه سعی خودم را کردم تا او را راضی کنم که قراردادش را فسخ نکند اما او به هیچ طریقی راضی نشد، تقریبا 2 ساعت با او صحبت کردم اما نتیجه نداد ،عصبانی شدم و در همان لحظه اسلحه را از جیبم بیرون آوردم او را تهدید کردم بعد دستهایش را با چسب به صندلی بستم و هفت تیرم را به سمت او نشانه گرفتم و گفتم اگر پولی که می خواهم برایم تهیه نکنید تو را می کشم!من فقط قصد ترساندنش را داشتم همین!

متهم گفت: مالک  به سرعت با چند صرافی تماس گرفت و در نهایت از 2 صرافی مبالغ 20 هزار دلار برایم ردیف کرد، من هم به یکی از دوستانم زنگ زدم ، او را به صرافی فرستادم وقتی پول ها را تحویل گرفت، من هم از خانه او خارج شدم،با دلارها معامله های خرید و فروش ماشین انجام می دادم که پلیس من را بازداشت و تمام خوردوها را توقیف کرد.

متهم این پرونده با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، جهت کشف دیگر جرائم در اختیار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفت.

 

کدخبر: 956058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟