محاکمه مرد پولدار به اتهام 3 فقره جنایت

به گزارش رکنا، جنایت در خیابان صبح دوم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ افرادی که از محله نیاوران عبور می‌کردند با صحنه دلخراشی روبه رو شدند مردی با اسلحه به مردی دیگر شلیک کرد و سپس با پژو ۲۰۷ از روی پیکر نیمه جان وی گذشت و گریخت .

شاهدان بلافاصله با پلیس تماس گرفتند و مرد ۵۳ ساله به نام به نام شاهرخ با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد. اما پزشکان مرگ مغزی وی را تایید کردند .

در حالی که تحقیقات برای ردیابی مرد پژو سوار آغاز شده بود ، مشخص شد وی برادر شاهرخ به نام شهرام بوده است که دست به شلیک خونین زده و گریخته است.هنوز ساعتی از این ماجرا نگذشته بود که به پلیس خبر رسید عامل شلیک خونین به خانه‌اش در خیابان دیباجی رفته و به همسر ۴۰ ساله‌اش به نام سپیده که باردار بوده نیز شلیک کرده و گریخته است .

ماموران به ردیابی شهرام پرداختند و سرایدار خانه وی که پلیس را مطلع کرده بود به ماموران گفت: دقایقی قبل شهرام که کارخانه‌دار و صاحب یک هتل بزرگ است به خانه‌اش در طبقه چهارم رفت. اما دقایقی بعد دوباره از خانه خارج شد.

او که هراسان بود گفت حال همسر باردارش بد است و از من خواست با اورژانس تماس بگیرم .من بلافاصله مقابل در رفتم و با پیکر خونین زن باردار روبه رو شدم و با پلیس تماس گرفتم .

با اظهارات مرد سرایدار جسد زن باردار با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و صبح روز بعد در حالی که پزشکان مرگ مغزی وی را تایید کرده بودند با موافقت خانواده اش اعضای بدن وی اهدا شد.

ردیابی عامل جنایت خانوادگی در هتلدر ادامه تحقیقات ماموران دریافتند شهرام که فوق لیسانس اقتصاد دارد و مرد ثروتمندی است به یک هتل رفته و در آنجا اقامت کرده است .به این ترتیب وی را در عملیات ضربتی بازداشت کردند. مرد ثروتمند به قتل برادر و همسر باردارش اعتراف کرد.

وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من نیمه شب از خواب بیدار شدم و با آشپزخانه رفتم تا آب بخورم. اما نور گوشی موبایل همسرم را دیدم و متوجه شدم او بیدار است .من گوشی را بررسی کردم و متوجه شدم برادرم شهرام برای او پیام فرستاده و به او ابراز علاقه کرده است. همسرم به او گفته بود به من علاقمند است و نمی‌خواهد به من خیانت کند . ولی من که از قبل با برادرم اختلاف مالی داشتم به حدی از دیدن پیامک‌ها عصبانی شدم که به اتاق خوابم رفتم و در را بستم.

من صبح زود اسلحه‌ای که مدتی قبل آن را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان از غرب کشور خریده بودم برداشتم و به سراغ برادرم رفتم و به او شلیک کردم .سپس به خانه ام برگشتم و همسرم را هم کشتم .

اگرچه پلیس نتوانست رمز گوشی سپیده را باز کند تا ادعای مرد کارخانه‌دار بررسی شود.ولی وی که به بازسازی صحنه جرم پرداخته بود ادعای ناموسی را انگیزه جنایت برشمرد.

در دادگاه

مرد ثروتمند در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد. در این جلسه فرزندان شاهرخ روبه روی قضات ایستادند و برای عمویشان حکم قصاص خواستند. یکی از آنها گفت: عمویم بدبین و شکاک بود. به همین خاطر هم همسر اولش با وجود سه فرزند از او جدا شد. او پدرمان را قربانی توهم خود کرد .به همین خاطر حاضر به گذشت نیستیم و برایش قصاص می‌خواهیم. سپس مادر سپیده نیز درخواست قصاص را مطرح کرد.

وقتی وکیل دو فرزند سپیده در جایگاه ویژه ایستاد گفت: زن جوان از ازدواج اولش ۲ فرزند داشت که آنها نیز درخواست قصاص را مطرح کرده و گفته اند حاضر به گذشت نیستند. سپیده هفت ماهه باردار بود که به دست شوهر دومش کشته شد .

ادعای دیوانگی در دادگاه

وقتی متهم روبه روی قضات ایستاد خودش را به دیوانگی زد و مدعی شد سال‌هاست از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد.

وی گفت :من موقع کشتن برادر و همسرم اختیاری از خودم نداشتم .مرد کارخانه دار در تشریح جزئیات ماجرا گفت: وقتی نیمه شب از خواب بیدار شدم و نور موبایل همسرم را دیدم گمان کردم او در حال چت کردن با برادرم است . چون به رفتارهای برادرم بدبین شده بودم به سراغ او رفتم و او را کشتم و با ماشین از روی او رد شدم.سپس به خانه برگشتم .من می‌خواستم با همسرم صحبت کنم اما نمی‌دانم چرا او را هم کشتم. همسرم نباید کشته می‌شد و من از مرگ او پشیمان هستم .

سپس برادرزاده‌های وی به اظهارات او اعتراض کردند و گفتند عمویشان خودش را به دیوانگی زده تا از مجازات در امان بماند.او عاقل است و با اختیار دست به قتل زده است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

 

 

 

کدخبر: 955669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟