شگردهای سرقت این دزد پیر خاص است + فیلم گفتگو و جزییات

به گزارش رکنا، سرهنگ علی قاسم پور رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته های اخیر، در خصوص سرقت از خودرو شهروندان در محدوده بلوار ابریشم تهران پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری 160 خزانه قرار گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: مأموران کلانتری با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، در نهایت هفتم آذر ماه هویت متهم را شناسایی کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: بلافاصله با هماهنگی های قضائی تیمی از ماموران در روز گذشته با اخذ حکم قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وارد مخفیگاه متهم شده و موفق به دستگیری متهم  در مخفیگاهش شدند و در بررسی از این مکان سه دستگاه خودرو مسروقه و تعدادی پلاک به سرقت رفته به ارزش 30 میلیارد ریال از مخفیگاه متهم شدند.

سرهنگ قاسم پور در ادامه با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: متهم به 30 فقره سرقت خودرو اعتراف کرد و همچنین از مال باختگانی که با این شیوه و شگرد از آنان سرقت شده است دعوت شد که با حضور در کلانتری 160 خزانه متهم را مورد شناسایی قرار دهند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پایان از شهروندان خواست: هیچگاه خودرو را بصورت سوییچ روشن حتی برای لحظاتی ترک ننمایند و با عدم ایجاد شرایط ترغیب کننده  مانند استفاده از سیستم های صوتی گران قیمت و حرفه ای و تجهیزات زینتی خاص در صورتی که از پارکینگ مسقف استفاده نمی کنند سارقان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

سارق خودرو

گفت و گو با سارق

سارق 49 ساله که با شگردی خاص دست به سرقت می زد می گوید دیگر از سرقت خسته شدم و می خواهم توبه کنم.

سابقه داری؟

بله، یکبار بخاطر مواد مخدر دستگیر شدم و به زندان افتادم.

شگردت برای سرقت چه بود؟

شگردهای زیادی داشتم، به عنوان مثال با تیرکمان تخم مرغ به سمت خودروها پرتاب می کردم یا با انداختن آهن زیر خودروها باعث ایجاد صدا می شدم و راننده ها وقتی از خودرو پیاده می شدند در فرصتی مناسب پشت فرمان می نشستم و پا دست به سرقت می زدم.

ماجرا سرقت به شیوه بوکسل کردن خودرو چه بود؟

یکبار این سرقت را کردم، از دوستم خواستم تا کمکم کند به همین خاطر پس از شناسایی خودرو در کنار خیابان توقف کردیم و پس از اینکه در خودرو را باز کردم با بوکسل کردن خودرو دست به سرقت شبانه پژو 206 زدیم.

بیشتر چه نوع خودرو هایی را سرقت میکردی؟

خودروهایی که راحت باز شوند و وقت کمتری را بگیرند.

با خودرو های سرقتی چه می کردی؟

استفاده شخصی داشتم

با پلاک خودرو ها  چه می کردی که توسط پلیس شناسایی نمی شدی؟

پلاک خودروهای سرقتی را با پلاک های دیگر جابجا می کردم به همین خاطر در خیابان شناسایی نمی شدم.

تا الان چند فقره سرقت داشتی؟

یادم نمی آید تعداد زیادی بود

آخرین سرقت کی بود و چه ماشینی؟

دوشنبه خودروی هایما را سرقت کردم.

تا کی می خواهی دزدی کنی؟

دیگر سنم بالا رفته و قادر به سرقت نیستم به همین خاطر توبه می کنم.

سارق خودرو

سارق خودرو

 

سارق خودرو

سارق خودرو

 

کدخبر: 950990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عطیه حبیبی زهام
آیا این خبر مفید بود؟