تجهیز کامل پلیس به دوربین /نیازمند تأمین اعتبار است

به گزارش رکنا، سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا صبح دیروز در آیین الحاق تجهیزات زمینی و هوایی به یگان‌های فراجا گفت: پلیس اکنون ۲۰ هزار دوربین البسه در اختیار دارد که از این تعداد فقط هشت هزار دوربین آنلاین بوده و باقی به صورت آفلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی برای تجهیز پلیس به دوربین البسه توضیح داد: این مصوبه به پلیس، مردم و دستگاه‌های نظارتی در ارتقای امنیت کمک خواهد کرد. اما اثرگذاری این مصوبه منوط بر این است که در متمم این قانون موضوع اعتبارات آن بر اساس نیاز دیده شود چرا که در شرایطی می‌توان از این قانون در مسیر درست و تمامی ظرفیت آن بهره برد که بودجه و توان مالی آن دیده شود.

چنانچه بر اساس مصوبه مجلس تمامی مأموران و خودروهای جابه‌جایی متهم به صورت آنلاین از پایش تصویری برخوردار باشند، حداقل نیازمند ۱۵۰ هزار دوربین هستیم.

بنابر این گزارش با تصویب مجلس شورای اسلامی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است نسبت به ثبت داده مکانی و تصویربرداری از محل انجام عملیات‌ از طریق دوربین‌های نصب‌شده روی لباس ضابطان، خودروها و اماکن مربوطه با حفظ محرمانگی اطلاعات دوربین‌ها اقدام کند و ضمن نظارت و پایش مستمر نسبت به صحت عملکرد تجهیزات و حفظ محتوای ضبط‌شده حداقل تا مدت ۶ ماه امکان دسترسی مقام قضایی به داده‌های مذکور را به عنوان پیوست پرونده فراهم آورد

کدخبر: 940236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟