سردسته باند گربه های وحشی اعدام می شود ! + عکس های بازسازی صحنه قتل

 به گزارش رکنا، ماجرای وحشتناک باند گربه های وحشی از مرداد سال 1398 هنگامی در مشهد بر سر زبان ها افتاد که 3 زورگیر موتورسوار جنایتی هولناک را در پارک خطی بولوار امامیه رقم زدند. آن روز 2جوان روی نیمکت پارک و در زیر سایه درختان حاشیه خیابان نشسته و با گوشی تلفن خود سرگرم بودند که ناگهان خط نگاه 3 زورگیر موتور سوار به آنان رسید. «امیر حسین –الف» که سردسته باند زورگیران بود به راکب موتورسیکلت اشاره کرد که به سمت 2جوان سایه نشین برود. لحظاتی بعد اما خنجر ها از غلاف بیرون آمد و 2 تن از زورگیران با عربده کشی به سمت جوانان گوشی به دست هجوم بردند.

یکی ازآن 2نفر با دیدن این صحنه وحشتناک بلافاصله پا به فرارگذاشت واز معرکه گریخت اما امیر اسدی (جوان21 ساله) که حیرت زده به مهاجمان خیره شده بود به چنگ زورگیران خشن افتاد.دزدان خنجربه دست درحالی برای سرقت گوشی تلفن با جوان21ساله درگیر شدند که او با فریاد«دزد!دزد!»تلاش می کرد تا توجه رهگذران رابه خود جلب کند اما سردسته باند «گربه های وحشی»ناگهان تیغه خنجر رابالا برد و به صورت کلنگی برپیکر طعمه خود فرود آورد.طولی نکشید که با فرار 3عضو باند زورگیران،جوان بی گناه نیز براثر عوارض اصابت ضربه خنجر جان خود را از دست داد واین گونه پرونده ای جنایی مقابل قاضی کاظم میرزایی(قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه)قرارگرفت.

0e0cb3ce-bf3a-4063-a604-e8e090c3034b

عکس امیر اسدی، مقتول پرونده گربه های وحشی

با آن که اعضای باند گربه های وحشی تحت تعقیب پلیس قرار داشتند اما همچنان به زورگیری های خود ادامه می دادند وبه خاطر چاقو کشی های وحشتناک، موجی از رعب و وحشت را به راه انداخته بودند چرا که آن ها ابتدا طعمه های خود را با ضربات چاقو و خنجر زخمی می کردند وسپس اموال آن ها را می ربودند.به همین دلیل مقام قضایی دستورات ویژه ای را برای دستگیری اعضای این باند خطرناک صادر کرد و بدین ترتیب گروهی از کارآگاهان ورزیده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با رصدهای اطلاعاتی گسترده موفق شدند بیش از 15عضو باند گربه های وحشی را دستگیر کنند.

باتوجه به تبهکاری های 3عضو خطرناک این باند، بررسی های قضایی همزمان با بازسازی صحنه قتل جوان 21 ساله ادامه یافت و پرونده آنان پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد. اهمیت و حساسیت این ماجرا موجب شد تاپرونده مذکور با دستور مقامات قضایی استان، در شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گیرد.خیلی زود جلسات دادگاه،به ریاست قاضی هادی دنیا دیده و مستشاری قاضی غلامرضا مصطفوی برگزار شد و بدین ترتیب وکلا تلاش کردند ارتکاب جنایت را به عوارض ناشی از مصرف مشروبات الکلی و قرص های روانگردان گره بزنند. از سوی دیگر نیز استدلال کردند که سرکرده باند «گربه های وحشی» ندانسته ضربه چاقو را بر نقطه ای از پیکر طعمه خود فرود آورده است که به کشنده بودن آن آگاه نبود!

این دفاعیات در حالی بیان شد که قضات با تجربه دادگاه با اشراف کامل بر سطر به سطر پرونده و با استنادات دقیق قضایی و قانونی،این استدلال ها رارد کردند و در نهایت رای به اشد مجازات برای 3عضو اصلی باند گربه های وحشی دادند. بنابررای مذکور«امیرحسین-الف»به اتهام قتل امیر اسدی به قصاص نفس در ملأ عام وبه خاطر شرکت در شروع سرقت مسلحانه مقرون به آزار به تحمل10 سال زندان و همچنین پرداخت دیه به خاطر صدمات غیر کشنده محکوم شد.

باند گربه

قاتل پای میز محاکمه

از سوی دیگر نیز 2عضو اصلی باند هم هر کدام برگه محکومیت 10 سال زندان رابه دست گرفتند و منتظر نتیجه اعتراض خود به رای صادرشده ماندند اما وقتی رای مستدل و مستند قضات با تجربه شعبه ششم دادگاه کیفری  یک خراسان رضوی زیر ذره بین قضات دیوان عالی کشور قرارگرفت هیچ نقصی درآن نمایان نشد و این گونه قضات سپید موی شعبه بیست و نهم دیوان عالی نیز رای مذکور را مطابق با موازین شرعی و قانونی تشخیص دادند و برآن مهر تایید زدند.

اکنون با ارسال پرونده مذکور به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، سرکرده باند گربه های وحشی به چوبه دار رسید و اعضای دیگر آن نیز باید سال های زیادی راپشت میله های زندان سپری کنند.

منبع: روزنامه خراسان

کدخبر: 937320 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟