وحشت آفرینی مرد جوان از تهدیدهای مرد اسیدپاش / در شاهرود فاش شد

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدرضا فدائیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه توسط شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی روبیکا تهدید به اسیدپاشی شد، پرونده ای در این رابطه تشکیل و با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: افسران سایبری پلیس فتا با توجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع آوری شده، اقدامات تخصصی خود را برای شناسایی متهم یا متهمان سایبری آغاز کردند و در کمترین زمان ممکن، هویت فرد مورد نظر شناسایی و طی هماهنگی قضایی متهم به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ فدائیان ادامه داد: متهم، پس از حضور در پلیس فتا و روبرو شدن وی با مستندات غیرقابل انکار جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس، لب به اعتراف گشود و با تکمیل پرونده، به دادسرا معرفی شد.

وی ضمن اشاره به ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی، بیان کرد: برابر با قانون، هر گاه فردی دیگری را به هر نحوی به قتل یا ضررهای نفسی، مالی و یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگانش تهدید کند، مجرم محسوب می‌شود.

رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: برای مجرم سایبری طبق قانون، مجازات متناسب درنظر گرفته شده و لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

مردم در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

کدخبر: 932426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟