پزشکی قانونی ایلام: هویت سه جسد تصادف واسط عراق در پزشکی قانونی ایلام مشخص شد

به گزارش رکنا،مهرشاد طهماسبی شامگاه سه‌شنبه اظهار داشت: این اجساد شامل ۲ مرد و یک زن جوان بودند که پس از گذشت پنج روز خانواده آنها پیدا شد.

وی افزود: این اجساد ساکن خواف استان خراسان رضوی بودند که هفتم شهریورماه در مسیر جسان – الحولی در استان واسط عراق به علت واژگونی خودرو دچار حادثه آتش‌سوزی شدند و به علت شدت سوختی هویت این اجساد قابل شناسایی نبود.

طهماسبی ادامه داد: با رسانه‌ای شدن موضوع عدم مشخص بودن این اجساد و مجهول الهویه بودن آنها، سرانجام در تاریخ ۱۳ شهریورماه بستگان آنها از استان خراسان‌ رضوی پیگیر هویت اجساد شدند.

وی یادآور شد: این اجساد جوان، متعلق به یک خواهر و برادر و همسر دختر بود که طی هماهنگی های به عمل آمده با اداره کل پزشکی قانونی استان خراسان رضوی و معرفی بستگان نزدیک آنها جهت نمونه‌گیری‌های لازم انجام و پس از استخراج پروفایل ژنتیکی در آزمایشگاه سروژنتیک پزشکی قانونی مشهد نتایج آزمایشگاهی جهت تطبیق به آزمایشگاه سروژنتیک پزشکی قانونی کرمانشاه ارسال شد و پس از انجام آزمایشات تکمیلی در استان کرمانشاه هویت این سه جسد مشخص و با هماهنگی مقام قضایی پیکرهای آنان به خانواده‌ هایشان تحویل شد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه در این حادثه هفت نفر به علت سوختگی جان خود را از دست داده بودند، هویت چهار نفر پیش از این مشخص و به خانواده های آنها در استان لرستان تحویل شد.

طهماسبی تاکید کرد: باتوجه به عدم وجود بانک اطلاعات هویتی در استان ایلام، نمونه های ژنتیکی DNA TYPING از این اجساد که دچار سوختگی ۱۰۰ درصدی شده بودند استخراج و برای تعیین هویت به استان کرمانشاه ارسال شد.

وی اظهار داشت: همچنین اجساد پنج فوتی تصادف روز دوشنبه محور مهران – دهلران با انتقال به پزشکی قانونی و انجام فرایندهای قانونی صبح امروز به بستگان آنها در اصفهان داده شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام از همه رانندگان خواست پیش از حرکت به سمت مقصد استراحت و خواب کافی داشته باشند تا از بروز حوادث دردناک و مرگبار ترافیکی جلوگیری شود.

وی بیان کرد: نیروهای متخصص پزشکی قانونی در ایام اربعین بدون وقفه و تا پاسی از بامداد در حال معاینه اجساد زائران یا افراد حادثه دیده در طول مسیر اربعین هستند.

سال گذشته نیز تعیین هویت اجساد حادثه آتش سوزی شوملی بغداد در پزشکی قانونی استان ایلام استخراج شد.

مرز مهران به واسطه نزدیک بودن مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی‌ترین گذرگاه زمینی کشور به خاک عراق است.

 

 

کدخبر: 926178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟