افزایش 14 درصدی تصادفات شهری و بین شهری در اصفهان

به گزارش رکنا، فرهاد حیدری افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان اصفهان، ۲۰۵ هزار و ۲۲ مورد در مناطق شهری و ۹ هزار و ۸۰۵ مورد در نقاط جاده ای استان رخ داده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۵ هزار و ۲۵۶ ماموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی در ۴ ماه ابتدای امسال در اصفهان انجام شد، افزود: ۷۴ هزار و ۹۲۹ مورد از این ماموریت ها مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۳۰ هزار و ۳۲۷ مورد حوادث رانندگی بوده است.

حیدری افزود: در چهار ماه ابتدای سال۱۴۰۲ بالگرد امدادی اورژانس اصفهان ۱۹ بار به ماموریت اعزام شد و ۲۵ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان منتقل کرد.

کلان‌شهر اصفهان با جمعیتی بالغ بر بیش از ۲میلیون نفر، با تردد روزانه ۴ میلیون سفر در خیابان‌ها، اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها، دچار ترافیک سنگین خودرویی است.

بنا به اظهار رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان، طبق بررسی‌های صورت گرفته علت تصادف‌ها ۵۲ درصد به دلیل توجه نکردن به جلو و ۳۶ درصد تخطی از سرعت مطمئنه و بیشترین ساعات مرتبط به وقوع تصادف در بزرگراه‌های کلان شهر اصفهان بین ساعت ۱۲ظهر تا ۱۸ عصر گزارش شده است.

همچنین به گفته رییس اداره نظارت و ایمنی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، در بیشتر تصادفات بزرگراهی استان عامل اولیه سرعت غیر مجاز، تغییر خطوط ناگهانی رانندگان و لایی‌کشی رانندگان بوده که بیشتر در ساعات خلوت و هنگام شب رخ داده است.

فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

 

کدخبر: 924273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟