مهدی بلیغ آرسن لوپن ایران / او را بشناسید

به گزارش رکنا، مهدی بلیغ زاده شهرستان شهریار بود. با وجود نداشتن سواد به زبان عربی و انگلیسی مسلط بود. در ابتدای جوانی به خلاف کشیده شد و سرقت می‌کرد. در میانه دهه سی با کلاهبردار ایتالیایی آشنا شد و با هم چند کلاهبرداری بزرگ انجام دادند و بعد از مدتی از او جدا شد.

مدتی را به گشت و گذار در مقابل مراکز رفت و آمد خارجی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و عرب‌ها اختصاص داد. بعد از مدتی هم دو توریست آمریکایی را برای اجرای نقشه اش انتخاب کرد. آرسن لوپن ایرانی فهمیده بود که این دو نفر می‌خواهند هتلی را در ایران بخرند.

او با جا زدن خود به عنوان میلیاردر ایرانی پیشنهاد وسوسه انگیزی به آنها داد.

ماجرای فروش کاخ دادگستری ایران

مهدی بلیغ برای اجرا بزرگترین کلاهبرداری خود به کاخ دادگستری رفت و در مقابل درب آن 200 جفت دمپایی قرار داد تا این مکان مسکونی جلوه کند.

آمریکایی ها برای بازدید از این مکان به علت خرید آن به کاخ آمدند و بلیغ تمامی مکان ها را به آنها نشان داد و با آوردن بهانه حضور مسافرها در اتاق و نشان دادن دمپایی ها از حضور آنها در اتاق ها جلوگیری کرد.

 آمریکایی‌ها ساختمان را پسندیدند و همان روز ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کردند و قرار گذاشتند بعد از انجام مراحل قانونی، ۱۰ روز دیگر ساختمان را تحویل بگیرند.

خریداران این کاخ زمانی متوجه اصل موضوع شدند که بلیغ ایران را به مقصد مصر ترک کرده بود. بلیغ پس از چندی که مطمن شده بود، کسی به دنبالش نیست، به ایران بازگشت. بعد از این سرقت بود که بلیغ، آرسن لوپن ایرانی لقب گرفت.

مهدی بلیغ

کلاهبرداری مهدی بلیغ در زندان

مهدی بلیغ بعد از بزرگترین کلاهبرداری بازهم اینکار را تکرار کرد. او وقتی در زندان حضور داشت با ادعا حضور یک تلویزیون در انبار زندان، آن را به مبلغ 100 هزار تومان به نگهبان فروخت.

عاقبت مهدی بلیغ  

مهدی بلیغ به اندازه ای حرفه ای شده بود که زندانیان به جای مراجعه به وکیل، به او مراجعه می‌کردند تا در ازای پول برایشان لایحه بنویسد. بلیغ سه بار از زندان فرار کرد و به خارج کشور رفت. آرسن لوپن ایرانی به خاطر این که کسی به او کار نمی‌داد، دوباره در کار مواد مخدر افتاد و دستگیر شد و در سال ۱۳۶۰ آقای خلخالی او را در خیابان ناصر خسرو تهران در ملاعام اعدام کرد.

کدخبر: 922811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟