مبارزه با سرقت و برقراری امنیت در محورهای مواصلاتی مرزهای زمینی

به گزارش رکنا، سردار رضا بنی اسدی‌فر با تشریح مأموریت‌های متنوع پلیس پیشگیری فراجا در سطح کشور، اظهار کرد: پلیس پیشگیری فراجا این افتخار را دارد که از مرز تا مرکز پاسگاه‌های مرزی و کلانتری‌ها در  حال انجام وظیفه و ایفای نقش در جهت تأمین امنیت مردم است.

وی با تأکید بر تحقق شعار امنیت مردم پایه افزود: مقوله امنیت یک مقوله چند وجهی است و همه دستگاه‌ها باید در جهت تولید و حفظ این نعمت الهی با یکدیگر مشارکت و هم‌افزایی لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به همکاری های رده های مختلف پلیس در جهت تولید و حفظ امنیت، بیان کرد: در حال حاضر پلیس های تخصصی در سطح کشور در مأموریت های گوناگون به ایفای نقش می‌پردازند و به نوعی در اجرای مأموریت های خود به حوزه کلانتری و پاسگاه ها مرتبط هستند لذا همکاری بین این رده ها در جهت حفظ مقوله چند وجهی امنیت اجتناب ناپذیر است.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به وسعت، شرح وظایف و مأموریت های محوله پلیس پیشگیری فراجا در سطح کشور، گفت: سیاست‌گذاری در حوزه کلانتری و پاسگاه های کشور یکی از وظایف و مأموریت های پلیس پیشگیری است و در این راستا پلیس فرودگاه، پلیس راه آهن و یگان های حفاظت دستگاه های اجرایی و دولتی کشور نظیر یگان انتظامی صدا وسیما، میراث فرهنگی، محیط‌زیست و ... همچنین یگان‌های امداد که وظیفه پشتیبانی عملیاتی کلانتری و پاسگاه ها را  بر عهده دارند زیر نظر پلیس پیشگیری فراجا در حال اجرای مأموریت های خود هستند.

وی با مهم خواندن مأموریت این پلیس در مناسبت های ویژه به خصوص ایام اربعین حسینی (ع)، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم پلیس پیشگیری در طول ایام اربعین کنترل لایه به لایه جمعیت در جهت حفظ امنیت مردم و زوار سرور و سالار شهیدان در این ایام است.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه پلیس پیشگیری موظف به برقراری امنیت محورهای مواصلاتی است به موضوع پیشگیری از سرقت در ایام اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت:  پیشگیری از سرقت در ایام اربعین یکی از موضوعاتی است که باید توجه ویژه ای به آن شود چراکه زائران در این ایام در حال و هوای معنوی خود هستند و توجه کامل به اموال همراه خود ندارند و معمولاً سارقان و سودجویان که مترصد چنین شرایطی خواهند بود از این مساله سوءاستفاده می کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا در پایان با اشاره به عملکرد پلیس پیشگیری در اربعین حسینی (ع) سال گذشته، تصریح کرد: در سنوات گذشته ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر از طریق خطوط هوایی و حدود ۶۰۰ هزار زائر نیز از طریق راه آهن در ۱۷ ایستگاه کشور به مقصد کشور عراق و شهرهای مرزی ایران اسلامی منتقل شدند.

 

کدخبر: 921799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟