اعضای یک خانواده 5 نفره در چادر مسافرتی عزرائیل را دیدند + جزییات

به گزارش رکنا، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز پنجشنبه گفت: این حادثه صبح روز پنجشنبه به‌دنبال مسمومیت مسافران با گاز مونوکسیدکربن در محوطه شورابیل به‌دلیل استفاده از زغال در چادر به اورژانس اعلام شد.

دکتر سعید مهری افزود: امدادگران اورژانس اردبیل بلافاصله با آمبولانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شده و 5 نفر از اعضای یک خانواده را که دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شده بودند ، را به بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل انتقال دادند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: مصدومان حادثه در بیمارستان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند و حال آنها مساعد است.

وی با اشاره به وقوع چندین فقره حادثه مشابه در روزهای اخیر در اماکن گردشگری استان اردبیل به‌ویژه مناطق گردشگری اردبیل و سرعین، به مسافرانی که با چادر زدن اقدام به اقامت در مکان‌های تفریحی و گردشگری می‌کنند توصیه کرد برای گرمایش چادر از لباس گرم و پتو استفاده کنند.

دکتر مهری ادامه داد: مسافران در درون چادر باید از استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد از جمله پیک نیک و زغال که موجب مسمومیت می‌شود، خودداری کرده و شیرینی مسافرت را برای خود و اعضای خانواده تلخ نکنند.

مونوکسیدکربن گازی بدون رنگ و بو است و فردی که دچار مسمومیت می‌شود در ابتدا علائمی ندارد، ولی با گذشت زمان و افزایش استنشاق گاز، علایم مسمومیت در فرد ظاهر می‌شود.

علائم این مسمومیت ابتدا سردرد، تهوع و استفراغ است که به‌تدریج افزایش می‌یابد و حالت خواب‌آلودگی، اختلال و در موارد شدید با کما، تشنج و مرگ همراه خواهد بود.

سالانه هزاران مسافر و گردشگر از جای جای استان اردبیل دیدن کرده و تعدادی زیادی از آنها نیز در محوطه‌ها و اماکن گردشگری اقدام به چادرزنی می‌کنند.

کدخبر: 920098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟