جدال پسر 16 ساله با مرگ در مشهد ! / با میلگرد به جانش افتاده بودند + عکس

به گزارش رکنا ، حدود ساعت 12 ظهر بیست و دوم تیر، نوجوان 16 ساله ای موتورسیکلت اش را به دلیل نقص فنی به تعمیرگاه موتورسیکلت در شهرک حجت مشهد برد.

هنوز نوجوان مذکور روی سنگ فرش پیاده رو نشسته و مشغول بررسی نقص روی چرخ عقب بود که ناگهان 3 جوان خشن در حالی که میلگردهای آهنی  بلند و چاقو در دست داشتند از آن سوی خیابان به طرف تعمیرگاه هجوم آوردند. آنان با ایجاد رعب و وحشت در محل، ابتدا ضربه محکمی را از پشت به سر نوجوان کوبیدند و سپس بی رحمانه پیکر او را هدف ضربات وحشیانه و مهلک میلگرد قرار دادند.

در همین حال یکی از مهاجمان با چاقو رهگذران و تعمیرکار موتورسیکلت را تهدید می  کرد که کسی جرئت کمک به نوجوان را نداشته باشد. ضربه وحشتناکی که به سر نوجوان اصابت کرد موجب بیهوشی او شد ولی دو جوان میلگرد به دست او را رها نکردند و به نوبت چنان او را زیر ضربات میله آهنی گرفته بودند که هیچ کس حتی جرئت فریاد هم نداشت.

در همین هنگام یکی از مهاجمان، پای نوجوان را که نقش بر زمین شده بود بالا برد و مهاجم ترسناک دیگر ضربات میلگرد را طوری بر استخوان بین زانو و مچ پای او می زد که هیچ کس را یارای دیدن این صحنه دلخراش نبود!

جدال پسر 16 ساله با مرگ

تعمیرکار موتورسیکلت هم از ترس فقط نظاره گر اوباش خطرناکی بود که به تعمیرگاهش هجوم برده بودند. طولی نکشید که مهاجمان پس از وارد آوردن بیش از 20 ضربه دلخراش به پاها و سر نوجوان 16 ساله ، خسته شدند و از محل گریختند. دقایقی بعد با تماس اهالی خیابان شهید درودی، امدادگران اورژانس از راه رسیدند و پیکر نیمه جان نوجوان را به مرکز درمانی انتقال دادند.

از سوی دیگر با ورود نیروهای انتظامی به این ماجرای تکان دهنده، تحقیقات برای شناسایی عاملان ضرب و جرح وحشیانه این نوجوان درحالی آغاز شد که با دستور صریح سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) گروهی از نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت عمومی مشهد، ماموریت یافتند تا به واکاوی این حادثه دردناک بپردازند.

به همین دلیل گروه تخصصی نیروهای انتظامی در اولین مرحله از اقدامات پلیسی به بازبینی دوربین های مدار بسته پرداختند و بلافاصله مهاجمان را شناسایی کردند چرا که بررسی های مقدماتی نشان داد که مهاجمان خطرناک تبعه خارجی از بستگان جوان مصدوم هستند.

با آن که نوجوان 16 ساله در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان با مرگ در جدال بود، نیروهای انتظامی با هدایت های مستقیم فرمانده انتظامی مشهد، رصدهای اطلاعاتی را برای شناسایی مخفیگاه مهاجمان مخوف آغاز کردند اما آن ها هر بار مخفیگاه خود را تغییر می دادند.

از سوی دیگر مشخص شد که مهاجمان شرور دارای سوابق متعدد کیفری به جرم نزاع و درگیری هستند بنابراین شیوه عملیات عوض شد و نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت عمومی موفق شدند آنان را در یکی از روستاهای اطراف مشهد شناسایی کنند. بدین ترتیب عملیات دستگیری با کسب مجوزهای قضایی وارد مرحله جدیدی شد و 3 مهاجم مذکور در یک عملیات ضربتی و هماهنگ شبانه درحالی به دام افتادند که تعدادی قمه، چاقو و چماق نیز از مخفیگاه آنان کشف و ضبط شد.

جدال پسر 16 ساله با مرگ

مهاجمان خطرناک که به مقر انتظامی انتقال یافته بودند در بازجویی ها مدعی شدند نوجوان 16 ساله تبعه خارجی یکی از آن ها را قبلا با ضربه چاقو مجروح کرده بود و از طرف دیگر نیز آن ها به دلیل قتل یکی از بستگانشان در افغانستان، با یکدیگر اختلاف و کینه قبلی داشتند که بارها با هم درگیر شده اند. متهمان همچنین اعتراف کردند به دلیل انتقام از نوجوان مذکور، چند روز در تعقیب وی بودند تا این که متوجه شده اند او برای تعمیر موتورسیکلت خودش به تعمیرگاه رفته است.

جدال پسر 16 ساله با مرگ

 فرمانده انتظامی مشهد با تایید این ماجرای تکان دهنده، گفت: برخورد با مخلان نظم و امنیت و افراد شرور مطالبه مردم است و پلیس در این باره هیچ مماشاتی نخواهد کرد. سرهنگ احمد نگهبان با تاکید بر معرفی متهمان به مراجع قضایی افزود: جرایمی که موجب احساس ناامنی در جامعه  یا ایجاد رعب و وحشت شود، با قاطعیت و به کارگیری همه امکانات و ظرفیت های انتظامی پیگیری می شود و اجازه نمی دهیم عده ای از اوباش و گردن کشان از هر قشر و دسته ای که باشند، امنیت و آسایش مردم را به خطر اندازند.

وی همچنین به مخلان امنیت توصیه کرد: دست از اوباشگری بردارند و به مسیر درست و قانونی بازگردند در غیر این صورت مجازات های سختی انتظار آن ها را می کشد.

سید خلیل سجادپور / روزنامه خراسان

کدخبر: 919623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟