این دختر تهرانی 5 مرد خطرناک مسلح را استخدام کرد! / نقابدارها به یک خانه حمله کردند

دختری که با هدف سرقت از خانه فامیل‌شان 5 مرد را اجیر کرده بود یکسال پس از سرقت مسلحانه بازداشت شد.

اواخر بهار سال گذشته مردی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران از حمله افراد نقابدار به خانه‌اش شکایت کرد و گفت: آنها مسلح بودند و از خانه‌ام سرقت کرده‌اند.

بازپرس تقی‌زاده پس از شنیدن اظهارات شاکی دستور داد تحقیقات پلیس آغاز شود.

در جریان تحقیقات معلوم شد خانه شاکی در جنوب غرب تهران است و او با چهار عضو خانواده‌اش مشغول استراحت بودند که شب هنگام صدای شکستن پنجره رو به تراس توجه‌شان را جلب کرد و بلافاصله سه نفر نقاب‌پوش وارد خانه شدند.

نقابداران ناشناس پس از ورود با کلت همه ساکنان را تهدید به قتل کردند و پس از کتک زدن و درگیری، دست و پاهای ساکنان خانه را با پارچه بستند و آنها را در یکی از اتاق‌ها حبس کردند. بعد هم شروع به گشتن و بهم ریختن همه خانه کردند. بر اساس گفته‌های شاکی، سارقان مسلح بعد از پیدا کردن گاوصندوق به زور کلید آن را گرفتند و سه کیلو طلا سرقت کردند و بعد هم او و خانواده‌اش را با دست و پای بسته به حال خود رها کردند، اما او به سختی دست و پای خود را باز کرد و به این‌ترتیب همگی نجات یافتند.

در پی بدست آمدن سرنخ‌هایی از این سرقت تحقیقات ادامه یافت تا اینکه هفته گذشته و بعد از گذشت بیش از یک سال مشخص شد سارقان  طلاها را مدتی بعد از سرقت فروختند. طلاها دست به دست شده و فردی در سایت دیوار بخشی طلاها را خریده بود و قصد فروش دوباره آنها را از طریق همان سایت داشت. شاکی که به طور اتفاقی آگهی فروش طلاها را دیده بود، موضوع را به پلیس خبر داد. با بدست آمدن این سرنخ جدید مردی که قصد فروش بخشی از طلاهای مسروقه را داشت شناسایی شد و گفت خودش هم طلاها را در سایت دیوار دیده و خریده است، الان هم با همان شیوه قصد فروش داشته که در نهایت متوجه مسروقه بودن آنها شده است.

ماموران از این طریق سرنخ‎هایی به دست آوردند و  اولین سارق را دستگیر کردند. او اعتراف کرد با یک باند سرقت این کار را انجام داده و همدستانش سه نفر از مجرمان حرفه‌ای و زندان رفته  هستند.

با اعتراف اولین عضو دستگیر شده باند، بقیه اعضا که از دزدان حرفه‌ای خانه بودند، شناسایی و بازداشت شدند. با دستگیری چهار مرد معلوم شد یکی از آنها که سرکرده باند بوده با دختری ارتباط داشته و آن دختر سفارش انجام این سرقت را داده است.

در ادامه بازجویی از متهمان، معلوم شد دختر جوان یکی از اقوام مرد مالیاخته و خانواده‌اش است. دختر جوان برای سرقت چهار نفر را به واسطه آشنایی با یکی از آنها اجیر کرده و با وعده دستمزد خوب آنها را به انجام سرقت مسلحانه ترغیب بود.

دختر جوان نیز در ادامه روند تحقیقات بازداشت شد و اعتراف کرد: من با پسر شاکی دوست بودم و می‌دانستم که پولدار هستند اما به طور اتفاقی فهمیدم طلاهایی در خانه دارند به همین خاطر به سرم زد نقشه سرقت از آنها را بکشم. به واسطه دوستی که داشتم از پنج مرد خواستم نقشه سرقت را اجرا کنند.

به گفته این دختر فقط سه نفر برای سرقت وارد خانه شدند. اما دو نفر دیگر هم به طور مستقیم در اجرای نقشه دخالت داشتند و آنها با زاغ‌زنی مراقب بودند که اگر همسایه‌ها متوجه شدند یا پلیس از راه رسید موضوع را به سه همدست خود که به داخل خانه رفته بودند، اطلاع دهند.

همچنین در تحقیقات مشخص شد دختر جوان و فردی که باند سارقان را دور هم جمع کرده بیشتر از بقیه سهم برداشته‌اند و بقیه‌شان طلاهایی به ارزش مساوی دستشان رسیده است. در حال حاضر سه مرد و یک زن از متهمان این باند بازداشت هستند و تحقیقات برای دستگیری آخرین مرد فراری این باند ادامه دارد.

کدخبر: 909175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟