833 زن و مرد و کودک با طوفان خاک راهی بیمارستان شدند / در سیستان و بلوچستان رخ داد + فیلم
حجم ویدیو: 1.66M | مدت زمان ویدیو: 00:00:35

به گزارش رکنا، مجید مبی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی موج جدید وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان مجموع مراجعین به مراکز درمانی منطقه از 11 تیرماه تاکنون 833 نفر بوده که 128 نفر از آنها بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار تسنیم گفت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا آخر هفته در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک تداوم دارد ‌‌‌.

وی افزود:  طی این مدت در زاهدان و سایر مناطق مرکزی و جنوبی استان بادگردوخاک در برخی ساعات وزش بادشدید خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان  گفت: وزش باد شدید تا بیشینه 94 کیلومتر در ساعت بامداد امروز 15 تیر 1402 زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به پنج هزار متر کاهش داد.

وی افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به 72 کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا 3 هزار متر کاهش داد.

حیدری گفت: توصیه می‌شود از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. همچنین احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات و پرهیز از کار در ارتفاعات توصیه ما به مردم است.

 

کدخبر: 906849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟