5 دلیل برای تبرئه جوان تهرانی در قتل افسر پلیس + عکس

به گزارش رکنا، شامگاه 28 مهر 93 سروان محمد جلالی کاشانی، که مامور کلانتری 139 مرزداران بود هنگام گشت زنی در حاشیه و فضای سبز بزرگراه حکیم مورد هدف گلوله یک فروشنده مواد مخدر قرار گرفت و به شهادت رسید. پلیس با اطلاعاتی که به دست آورد رد یک فروشنده مواد مخدر به نام موسی را یافتند و وی را بازداشت کردند.

در بررسی گوشی موبایل وی ماموران پیامکی یافتند که در آن متهم به دختری جوان گفته بود مامور پلیس را کشته و از او خواسته بود تا زودتر طلبش را بدهد. با افشای این ماجرا موسی که به شلیک خونین اعتراف کرده بود در شعبه چهارم  دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد  اما در آن جلسه منکر شلیک مرگبار شد.

 وی گفت: پسر دایی ام مواد فروش است.او روزانه 50 هزار تومان به من می داد تا در فضای سبز حاشیه اتوبان حکیم که پاتوق معتادان و خریداران مواد مخدر است کشیک بدهم و مراقب اوضاع باشم. من تحت فشار روانی به شلیک به مامور پلیس اعتراف کرده بودم اما حالا می گویم بی گناهم.

وی درباره  پیامک های ارسال شده به دختر جوان گفت: من از دختر جوان 200 میلیون تومان پول طلب داشتم و او پولم را پس نمی داد. وقتی از مواد فروشان شنیدم که یک مامور پلیس کشته شده است به دروغ به دختر جوان پیامک فرستادم و گفتم من  مامور پلیس را کشته ام. تا او بترسد و  پولم را زودتر پس بدهد.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و موسی را به قصاص محکوم کردند.این حکم در شعبه  47 دیوان عالی کشور  تایید شد. اما وی به حکم صادره اعتراض و درخواست اعاده دادرسی را مطرح کرد . قضات دیوان عالی کشور در جهت اعمال ماده 477 قانون مجازات اسلامی درخواست وی را پذیرفتند. به این ترتیب وی این بار در شعبه 13 دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد و مدعی شد بی گناه است.

در پایان جلسه قضات دادگاه با استناد به ۵ دلیل از جمله تعارض میان اظهارات متهم و کارشناسان که اعلام کرده اند شلیک از پشت سر و فاصله کمتر از 10 متر شلیک شده و همچنین اظهارات متهم مبنی بر اینکه فقط برای ترساندن دختر بدهکار به وی مدعی شده مامور پلیس را کشته، موسی را از اتهام قتل تبرئه کردند.

کدخبر: 906375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟