۱۲ ساعت تلاش تیم های امداد و نجات برای نجات جان یک کوهنورد

به گزارش رکنا، محمد قدمی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ظهر دیروز طی تماس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر سقوط و گرفتاری فردی در ارتفاعات «کهمان» شهرستان سلسله به این مرکز گزارش داده شد.

وی گفت: در مرحله اول این عملیات بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر با تجهیزات تخصصی در حضور میدانی رئیس شعبه توسط بالگرد اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و پس از چندین ساعت تلاش، شناسایی محل حادثه و مصدوم صورت نگرفت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر لرستان، گفت: طی هماهنگی با جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یک فروند بالگرد برای شروع مرحله دوم عملیات به منطقه اعزام شد که توانست محل حادثه و مصدوم را شناسایی کند، اما باتوجه‌به تاریکی هوا و شرایط نامساعد جوی امکان دسترسی به مصدوم توسط بالگرد میسر نشد.

قدمی، تصریح کرد: در همین راستا در حضور رئیس شعبه، تیم‌های زمینی جمعیت هلال‌احمر به همراه رئیس اورژانس شهرستان، سپاه و بسیج پس از پیمودن مسیرهای صعب‌العبور خود را به مصدوم رسانده و پس از انجام اقدامات اولیه و تثبیت مصدوم، وی را به کوهپایه و سپس به‌وسیله آمبولانس به بیمارستان امام خمینی شهرستان انتقال دادند. ️

کدخبر: 905788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟