مهار کابین شعله‌ور آسانسور در یک آپارتمان

به گزارش رکنا، سید جلال ملکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ساعت  ۶:۲۸ صبح امروز خبر وقوع آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه تجهیزات لازم به محل حادثه واقع در پونک، بلوار کمالی، خیابان بهار اعزام کرد.

وی با بیان اینکه اولین ایستگاه آتش‌نشانی حدود چهار دقیقه بعد در محل حاضر شده و آتش‌نشانان اقدامات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند، گفت:‌ با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشخص شد که کابین آسانسور در این ساختمان پنج طبقه مسکونی دچار حریق شده و در پی آن دود زیادی تمام طبقات ساختمان را در برگرفته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه به توصیه عوامل آتش‌نشانی، ساکنان از واحدهای خود خارج نشده و تا پایان عملیات در همان محل ماندند، گفت:‌تعدادی از ساکنان نیز به بالکن واحدهای خود مراجعه کرده بودند تا در معرض هوای آزاد قرار بگیرند.

ملکی با بیان اینکه عملیات اطفاء حریق دقایقی بعد انجام  و شعله‌های آتش به طور کامل مهار و اطفا شد، گفت: در ادامه آتش‌نشانان اقدام به تخلیه دود از ساختمان کرده و پس از ایمن سازی کامل محل، ۱۹ نفر از ساکنان ساختمان اعم از زن، مرد، کودک، پیر و جوان را از داخل ساختمان خارج کردند. در این میان سه خانم دچار دودگرفتگی شدند که به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل داده شدند.

وی درباره اینکه احتمالا اتصال در سیم‌کشی‌های داخلی آسانسور سبب وقوع این حریق شده است، گفت: آتش‌نشانان پس از اطفای حریق به ماموریت خود خاتمه دادند، اما کارشناسان آتش‌نشانی بررسی‌های خود برای یافتن علت حریق را آغاز کرده‌اند.

کدخبر: 904461 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟