برگزاری پنجمین مرحله آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری در سراسر کشور / کارآگاهان گره گشای پرونده های پیچیده و کور

پنجمین آزمون کارآگاهی پلیس آگاهی در 33 حوزه امتحانی در سراسر کشور در حالی برگزار شد که بیش از 2 هزار و هشتصد داوطلب واجد شرایط در این آزمون شرکت داشتند.

جمعه 2 تیرماه سال جاری 480 نفر از علاقمندان و خواهان نشان برتر کارآگاهی در تهران با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ توانستند برگی دیگر از خدمات خود را با سعی و تلاش و هدف  "امنیت و آرامش" مردم ورق بزنند.

سردار" محمد قنبری" با حضور در محل برگزاری آزمون سوالات و آمادگی تعدادی از شرکت کننده ها را مورد بررسی قرار داده و ضمن خداقوت به همه آنها، موفقیت روز افزون توام با سلامتی را خواستار شد.

وی پس از اتمام بازدید و بررسی همه جانبه برگزاری آزمون در حاشیه آن  با بیان اینکه با توجه به پیچیدگی در جرایم، دانش و تخصص کارآگاهان امری بسیار ضروری است، اظهار داشت: معمولا کارکنانی که محل خدمت آنها پلیس آگاهی می باشد بعد از شرکت در این آزمون و کسب نمره قبولی باید حدنصاب نمره را نیز در آزمون های تست جسمانی و تیراندازی به دست بیاورند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا  افزود: بعد از این مراحل شرکت کننده طی یک مصاحبه که از نظر ضریب هوشی، توانمندی، تخصص و همچنین کاربرگ های تجربی که در طول خدمت انجام داده توسط دبیران و داوران مربوطه مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تایید موفق به کسب رتبه کارآگاهی می شود.

وی با اشاره به اینکه این آزمون دارای سه رشته کارآگاه مبارزه با سرقت، جرایم جنایی و جعل و کلاهبرداری می باشد، تصریح کرد: نوآوری جدید ما نسبت به سال های قبل در این خصوص اضافه شدن رشته مبارزه با جرایم اقتصادی می باشد که ان شاءالله بعد از قبولی، افسران مربوطه شامل رتبه کارآگاهی خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: نمره قبولی افسران در این آزمون رتبه کارآگاه پنجمی و درجه داران و کارکنان که در قسمت های فنی و آزمایشگاهی و تشخیص هویت کار می کنند رتبه کارآگاه یار پنجمی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان رتبه های مختلف در مراحل خدمت و بعد از طی دوران مشخص و کسب تجربه و تخصص کافی امکان ارتقاء رتبه کارآگاه کل و کارآگاه ویژه را نیز خواهند داشت.

سردار قنبری با بیان اینکه سعی ما براین است که همه افسران ما به رتبه کارآگاهی نائل شوند تا بتوانند گره از پرونده های پیچیده و کور بردارند، گفت: توانمندی علمی و تجربی خاص کارآگاهان در حوزه مبارزه با جرم سرعت در کشف را بالا می برد تا اگر جرمی علیه کسی واقع شد گارآگاهان باتجربه مجرم را شناسایی و به دستگاه قضائی تحویل دهند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: کارآگاه تمام توان خود را به کار می گیرد از زندگی شخصی خود می گذرد و تمام وقت خود را صرف این می کند که آرامش را به مردم هدیه دهد و حتی جان خود را در این راه همچون سرهنگ شهید "علیرضا شهرکی" فدا می کند که این قابل تقدیر و ستودنی است.#

کدخبر: 903248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟