مرگ سوزناک جوان فداکار در نجات ۲ کودک / هر 3 زنده زنده سوختند + ع کس

به گزارش رکنا، این حادثه حوالی ساعت ۱۷ و ۵ دقیقه در کارگاهی رخ داد که در آن تینر، گازوئیل و مواد آتش‌زا نگهداری می‌شد و کنارش نیز یک انبار علوفه دام بود. یکی از اهالی قنوات‌ که از شاهدان این حادثه بود، در توضیح آن می‌گوید: «از قرار معلوم، در کارگاه برق اتصالی‌ کرد و یکدفعه آتش‌سوزی شروع شد و با رسیدن به انبار علوفه وسعت یافت.

با شروع آتش، یک مخزن ۱۲ هزار لیتری تینر که در کارگاه بود، در سه مرحله منفجر شد و آتش بزرگی به جان کارگاه افتاد. این شاهد حادثه ادامه می‌دهد: «آتش‌نشانان قنوات وارد عمل شدند اما آتش مهار نشد و از آتش‌نشانی قم درخواست ‌کمک‌ کردند که با توجه به فاصله ۱۲ کیلومتری قم تا قنوات، زمان می‌برد تا آنها برسند. داخل کارگاه اتاقی بودکه یک دختر و پسر خردسال همراه والدین خود در آن زندگی می‌کردند و می‌گویند پدر آنها افغان بوده است. بچه‌ها به قدری وحشت‌زده بودند که صدای گریه و جیغ‌شان به گوش می‌رسید که ‌کمک می‌خواستند. آن روز وزش شدید باد هم باعث شده بود شدت آتش بیشتر شود، طوری‌که حتی نمی‌توانستیم به ۲۰ متری آن نزدیک شویم. از طرف دیگر بچه‌ها چون پشت‌شان دیوار بود و هیچ پنجره‌ای هم وجود نداشت، نمی‌توانستند از کارگاه فرار کنند.

یک پسر ۱۸ ساله ‌که از اقوام‌شان بود، با دیدن این وضعیت پتویی دور خودش پیچید و وارد کارگاه شد تا آنها را نجات دهد اما متاسفانه خودش هم اسیر آتش شد و هر 3 نفر جان‌باختند. یکی از آتش‌نشانان وقتی متوجه شد بچه‌ها جان‌شان را ازدست‌دادند، از شدت ناراحتی سرش را میان دستانش ‌گرفت و گریه کرد. ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه شب بود که سرانجام آتش‌نشانان اجساد هر 3 نفر را از کارگاه خارج‌ کردند.»

بنابر اعلام سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم ، با اعلام حادثه، شش دستگاه خودروی حریق، دو دستگاه خودروی آبرسان و یک دستگاه خودروی پروژکتور به محل حریق اعزام شد. واحدها ۱۷ و ۳۶ دقیقه به همراه آتش‌نشانی قنوات اطفا را آغاز کردند که به علت حجم بالای حریق دو دستگاه خودروی آبرسان شهرداری قم، دو دستگاه خودروی آبرسان و دو دستگاه خودروی لودر سبک و سنگین به محل اعزام شد. درنهایت با تلاش آتش‌نشانان و قبل از سرایت آتش به انبارهای مجاور حریق مهار شد.

کدخبر: 893372 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟