گرداننده صفحه اینستاگرامی شرط‌بندی آنلاین به دام افتاد!

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح ‌این خبر اظهار کرد: طی پایش فضای مجازی توسط تیم رصد پلیس فتا و گزارشات واصله مبنی بر اینکه احدی به هویت معلوم صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی ایجاد و اقدام به فعالیت های پیش بینی و شرط بندی قمار آنلاین به صورت گسترده ای نموده است که سریعا موضوع بصورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: با تشکیل پرونده و انجام بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی صورت گرفته ‌توسط تیم کارشناسان پلیس فتا ، هویت اصلی متهم شناسایی شده و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

وی افزود: پس از آغاز تحقیقات، متهم که در ابتدا منکر داشتن ‌هرگونه فعالیت مجرمانه شد، پس از مواجهه با مستندات و ادله‌های دیجیتالی جمع‌آوری شده از وی، راهی جز بیان حقیقت نداشت و سرانجام لب به اعتراف گشود.

این مقام مسئول ادامه داد: متهم در تشریح شگرد ‌مجرمانه خود اظهار کرد با سوء استفاده از وضعیت اقتصادی جامعه و دادن وعده دروغین و فریبکارانه، کارت های بانکی را مشتریان اجاره کرده و در قبال آن مبلغی ناچیز به آنان پرداخت می کرد و در این مدت میلیون ها ارز کشور از طریق کارت‌های اجاره شده خارج میشد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با یادآوری مواد 707 و 708 قانون مجازات اسلامی، ضمن هشدار به شهروندان درباره سایت‌های قمار ‌و شرط‌ ‌‌بندی، تصریح کرد: تبلیغ شرط‌بندی و قمار جرم بوده و پلیس فتا جهت سالم‌سازی این فضا، برابر قانون با عاملین و تبلیغ کنندگان اینگونه سایت‌ها بطور جد و قاطع برخورد خواهد کرد. متاسفانه جوانان و نوجوانان ما به دلیل ناآگاهی و تطمیع، در دام این شیادان و کلاهبرداران سایبری افتاده و سبب از بین رفتن سرمایه‌های آنها می‌شود.

سرهنگ حسینی در پایان بیان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و درصورتی‌ ‌که کاربران با موارد ‌مجرمانه و یا مشکوک مواجهه شدند می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به ‌آدرس ‌www.cyberpolice.ir ‌‌ بخش فوریت‌های سایبری یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس بهرمند گردند.

علی رنجکش

کدخبر: 882459 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟