192 زندانی تا آخر عمر این نیکوکاران را دعا می کنند

به گزارش رکنا ، محمداسماعیل حاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کل میزان بدهی این زندانیان جرایم غیر عمد در استان ۹۴ میلیارد تومان بود و از مجموع این میزان بدهی ۵۹ میلیارد تومان توسط شکات گذشت شد که کمک شایانی از سوی آنان برای آزادی زندانیان بود.

وی تصریح کرد: مابقی بدهی نیز ۲۵ میلیارد تومان اعسار، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافتی، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آورده زندانی و چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک ستاد دیه بوده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی گفت: این زندانی ها مربوط به بدهی مالی، تصافات، حوادث، مهریه و نفقه است.

وی تصریح کرد: نیکوکاران در سال گذشته ۲۰۷ زندانی جرایم غیر عمد از زندان های این استان آزاد کردند که از این تعداد ۱۹۶ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند.

حاتمی میزان کل بدهی این زندانیان جرایم غیر عمد را ۸۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از مجموع کل بدهی این مددجویان ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط شکات بخشیده شد که کمک قابل توجهی بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی میزان کمک نیکوکاران در سال گذشته را سه میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از مردم و خیران می خواهیم که برای کمک به آزادی زندانی جرایم غیرعمد با این ستاد مشارکت داشته باشند.

وی افزود: زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های این استان تحمل حبس می کنند.

حاتمی گفت: مددجویان از محل کمک های خیران، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به از زندان های خراسان شمالی آزاد می شوند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی با بیان اینکه تلاش مجموعه زندان ها، کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندان ها است گفت: حضور سرپرست خانواده و به خصوص مادران در خانه باعث کاهش آسیب های اجتماعی و مشکلات در جامعه خواهد شد.

۱۰۲ زندانی چشم انتظار کمک خیران

وی ادامه داد: ۱۰۲ زندانی جرائم غیر عمد این استان با میزان ۵۶ میلیون تومان بدهی در ماه مبارک رمضان چشم انتظار حمایت خیران برای آزادی از زندان هستند.

حاتمی خاطرنشان کرد: جشن گلریزان در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی در روز ۱۶ فروردین به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به صورت زنده تلویزیونی برگزار خواهد شد و همچنین این جشن در شهرهای اسفراین، آشخانه، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم و راز نیز برگزار می شود و از خیران می خواهیم که برای آزادی زندانیان کمک کنند تا به آغوش خانواده بازگردند.

شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۳۰۸۲۵۲ نزد بانک ملی و شماره کارت تجارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیران و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

همچنین خیران می توانند برای کمک های نوعدوستانه خود به شماره ۳۲۲۲۰۳۴۷ تماس داشته باشند.

تعداد زندانیان این استان حدود ۲ هزار نفر است که این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند که ۹۷ درصد مددجویان این استان مرد و سه درصد زن و همچنین ۶۸ درصد از آنان زندانیان متاهل هستند.

از مجموع زندانیان ۷۶ درصد بی سواد و زیر دیپلم، ۱۷ درصد فوق دیپلم هستند.

 

کدخبر: 881121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟