تهران خالی اما سرشار از تخلفات حادثه ساز + آمار شوکه کننده

به گزارش رکنا؛ سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی معاون هماهنگ کننده پلیس راهور   تهران بزرگ امروز دوشنبه افزود: اگر چه پایتخت روزهای آرامی را سپری می‌کند اما این معابر خلوت برای رانندگان محلی برای ارتکاب تخلفات سرعت و سبقت می شود که خط قرمز پلیس است و پلیس راهور با این تخلفات که امنیت تردد دیگر شهروندان را به مخاطره می اندازد به صورت جد برخورد می نماید.

برخورد جدی پلیس با تخلفات سرعت و سبقت

رییس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ هم با تاکید بر اینکه شهروندان از سرعت و سبقت در معابر خلوت خودداری کنند، افزود: در ایام نوروز پلیس نامحسوس و دوربین های کنترل سرعت نیز با تخلفاتی چون سرعت، سبقت، لایی کشی و مواردی از این دست برخوردی جدی خواهند داشت لذا خواهشمند است در روزهای خلوت پایتخت هم با رعایت قانون و تمرکز کامل در سطح شهر تردد نمایید.

سرهنگ علی اصغر شریف ادامه داد: تیم های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع ها و معابر و میادین شهر تهران بمنظور کنترل سرعت ها و سبقت ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند.

وی افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر می بایست از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد نمایند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خودرا به موقع متوقف و از برخورد پرهیز نماید .

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ به شرایط ترافیکی پایتخت اشاره کرد و گفت رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز دوشنبه هفتمین روز از فروردین ماه حکایت از معابری خلوت در سطح شهر تهران دارد و وضعیت تردد در معابر مختلف شهر تهران عادی و حادثه و تصادف خاصی گزارش نشده است.

به گفته سرهنگ شریفی، برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران ، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی که به این دسته از رانندگان توصیه میگردد فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین می باشند پس با رعایت قانون ، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبجگاهی و خلوت تردد نمایید .

کدخبر: 880507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟