فیلم بازگشت معتادان متجاهر به شوش و مولوی ! / زحمات پلیس تهران به هدر رفت !
حجم ویدیو: 28.43M | مدت زمان ویدیو: 00:01:37

به گزارش گروه حوادث رکنا: سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در اولین روز اسفندماه اعلام کرد که به زودی دیگر معتاد متجاهری را در خیابان‌ها نخواهیم دید. باید نگاه جدیدی در حوزه مبارزه با مواد مخدر وجود داشته باشد و بر همین اساس امروز از همکاران خواستیم تا علاوه بر عملیات علیه عمده فروشان و تولیدکنندگان، حتماً نسبت به ساماندهی معتادان متجاهر اهتمام لازم را داشته باشند. در 3 اسفند نیز سردار محمدیان رئیس پلیس پایتخت با حضور در دروازه غار آغاز طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر را اعلام و اظهار کرد: مردم جنوب شهر تهران حق بر گردن همه مسئولین دارند و باید محدوده زندگی آن‌ها عاری از جرم و جنایت باشد و معتادین متجاهر باید جمع اوری شوند.

سپس بعد از یک هفته از حضور سردار محمدیان در دروازه غار، نشستی برای بررسی این طرح در کلانتری مولوی با حضور رئیس پلیس پایتخت، سرپرست دادسرای انقلاب و شهرداران مناطق برگزار شد که در آن سردار محمدیان اذعان کرد: ما ظرف 48 تا 72 ساعت می‌توانیم معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم اما متاسفانه در فرآیند پذیرش آنان از سوی مراکز مربوطه مشکلاتی وجود دارد اما آنقدر پیگیری می‌کنیم که این مشکلات هم رفع شود. معنی ندارد که پلیس معتادی را جمع‌آوری کند و بعد به دلیل مشکلاتی مانند زخم باز و ... در مراکز بازپروری پذیرفته نشود و دوباره به سطح خیابان بازگردد. در این زمینه دستگاه‌هایی وظیفه دارند که باید به وظیفه خود عمل کنند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: من امیدوارم در نهایت ترک فعل‌ها و عدم انجام وظایف قانونی از سوی دیگر دستگاه‌ها کار را به جایی نکشاند که ما این معتادها را ببریم و در همان ادارات و دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل نکرده‌اند رها کنیم.

بامداد جمعه 19 اسفند خبرنگار حوادث رکنا، برای بررسی وضعیت حضور معتادان متجاهر در منطقه شوش و مولوی حاضر شده که متاسفانه با توجه به حضور گسترده معتادان گویا تذکرات سردار محمدیان به ارگان های مسئول در نگهداری معتادان متجاهر کارساز نبوده است و زحمات شبانه روزی ماموران پلیس تهران برای پاکسازی این محله ها از معتادان متجاهر به هدر رفته است.

سردار محمدیان در اولتیماتومی عنوان کردند ارگان های مسئول اگر معتادان متجاهر را رها کنند بار بعدی با جمع آوری معتادان آنها را در حیاط ساختمان های اداری شان خالی خواهند کرد !

 

کدخبر: 876551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟