اجرای طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با مخلان آرامش عمومی در چهارشنبه آخر سال

حوادث رکنا: سرهنگ "رامین پاشایی" اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، قاچاق اقلام نورافشانی، مواد محترقه غیرمجاز و فاقد استاندارد و ایمنی لازم از سوی افراد سود جو به یکی از روش های تبلیغ و فروش در فضای مجازی تبدیل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: کاهش احساس امنیت عمومی و بروز سوانح، افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه خرید و فروش مواد محترقه، افزایش تارنماهای مجرمانه و آموزش تهیه مواد محترقه دست‌ساز پر خطر از جمله مواردی است که هموطنان عزیز را تهدید می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا تصریح کرد: در راستای کاهش مخاطرات و با توجه به وظایف ذاتی و قانونی پلیس فتا، طرح عملیاتی رصد و شناسایی تارنماهای فعال در حوزه رصد، تبلیغ و توزیع اقلام نورافشانی و مواد محترقه غیرمجاز در 60 کارگروه ویژه اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا در سراسر کشور آغاز به کار کرده است.

وی افزود: در این طرح عملیاتی با رصد و زیر نظر گرفتن تارنماهای فعال در این حوزه در صورت مشاهده هر گونه موارد مجرمانه، پرونده قضائی بر علیه مرتکبان تشکیل می شود و متهمان به محاکم قضائی معرفی خواهند شد .

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی ادوار گذشته مشخص است که تعدادی از تارنماهای مجرمانه نیز با انتشار لینک های آلوده و ارجاع متقاضیان به درگاه‌های جعلی و یا ثبت سفارش و دریافت مبالغ مختلف تحت عنوان "بیعانه" مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

این مقام سایبری به هموطنان توصیه کرد که به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند و والدین نظارت بیش تری بر عملکرد سایبری فرزندان خود در این ایام داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مجرمانه و مشکوک موضوع را از طریق سر شماره 096380 جهت پیگیری به پلیس فتا گزارش دهند.

 

کدخبر: 875591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟