جمع‌آوری ۶۶۰ معتاد متجاهر طی ۲۴ ساعت گذشته/ ایجاد پایگاه ثابت برای مقابله با خرده فروشان مواد مخدر

به گزارش رکنا، سردار محمدیان با اعلام خبر ایجاد پایگاه ثابت برای جمع آوری معتادین‌ متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در محله شوش گفت: مردم جنوب شهر تهران حق بر گردن همه مسئولین دارند و باید محدوده زندگی آن‌ها عاری از جرم و جنایت باشد و معتادین متجاهر باید جمع اوری شوند.

فرمانده انتظامی تهران افزود: این طرح با تمرکز بر مناطق شوش و هرندی و مولوی اجرا می شود و در جریان آن به دنبال پاکسازی این مناطق از اشکال نازیبایی هستیم که مردم می بینند. قطعا بخشی از سرقت خرد مربوط به معتادان متجاهر است و این هماهنگی وجود دارد که بازارهای شبانه ای که در این مناطق وجود دارد جمع آوری و اجازه فعالیت داده نمی شود.

سردار محمدیان با بیان اینکه این اقدام مقطعی نخواهد بود تاکید کرد: ما به طور مستمر تا امنیت قطعی مناطق به این طرح ادامه خواهیم داد. مردم جنوب شهر برگردن همه مسئولان حق داشته و هسته های اولیه انقلاب از این مناطق شروع شده است. حق مردم این محدوده است که زندگیشان عاری از جرم و جنایت و حضور معتادان متجاهر باشد.

وی افزود: سال‌های سال است در مناطق شوش، دروازه غار و هرندی صحنه های زشتی را شاهد هستیم. با توجه به تدابیر فرماندهی کل انتظامی کشور، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اقدامات خود را شروع کرده و قرار است با ایجاد پایگاه ثابت به صورت شبانه‌روزی اقدام به پاکسازی منطقه کنیم. هماهنگی برای انتقال افرادبه کمپ های ترک اعتیاد و ایجاد ظرفیت‌های لازم انجام شده تا بعد از این معتادان در شب و روز حضور نداشته باشند.

سردار محمدیان اضافه کرد: معتادان غربالگری شده و افراد معتاد متجاهر تحویل مراکز بازپروری می‌شوند و اینگونه نیست که این معتادان به مناطق دیگر شهر بروند چرا که اجازه نمی‌دهیم پاتوق های جدید به وجود بیاید.

فرمانده انتظامی تهران درباره سازمان های مردم نهاد گفت: اینها را نه نفی نه انکار کرده اما باید برای جاهای دیگر شهر هم برنامه‌ریزی شود که هم خدمات باشد و هم محدود در یک جا نباشد که مردم آن منطقه دچار مشکل و زحمت شوند . بخشی از سرقت‌های خرد کار معتادان متجاهر است. محل های خرید و فروش یا بازارهای شبانه دستفروشان از روزهای آینده بعد از ابلاغ جمع آوری خواهد شد.

سردار محمدیان در پایان تشریح کرد: روز گذشته ۳۵۰ معتاد و امروز هم ۳۱۰ معتاد متجاهر شناسایی و جمع‌آوری شده‌اند . وی در خاتمه از دستگیری ۸۰ تا ۹۰ نفر خرده‌فروش مواد مخدر نیز خبر داد .

 

کدخبر: 871784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟