آتش به جان نیزار‌های حاشیه رودخانه زرینه رود افتاد

به گزارش رکنا، سامان محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: آتش‌سوزی بخش های از نیزارهای اطراف رودخانه زرینه رود از ساعاتی قبل آغاز شده و آتش‌نشانان با اعزام به محل در تلاش برای اطفای حریق هستند.

وی با اشاره به اینکه دود مشاهده شده در شهر نیز ناشی از این حریق است، افزود: این حادثه از محدوده پل شهید عطایی آغاز شده و آتش‌نشانان از دقایق اولیه وقوع آن در قالب ۲ اکیپ برای مهار آتش در محل حضور دارند.

محمدی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هکتار از نیزار‌ها در این آتش سوزی دچار حریق شده است، گفت: به علت عدم دسترسی، کار آتش‌نشانان در اطفای حریق سخت است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب ادامه داد: احتمال دارد دلیل این آتش سوزی عمدی باشد، اما کارشناسان در حال بررسی علت وقوع آن هستند.

زرینه‌رود از کوهستان‌های سقز و کوه‌های «چل‌چه‌مه» سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از شهر‌های شاهین دژ و میاندوآب سپس به جنوب دریاچه ارومیه می‌ریزد، این رودخانه به طول ۲۳۰ کیلومتر طولانی‌ترین رودخانه‌های آذربایجان غربی است.

زرینه رود در جنوب دریاچه ارومیه با تشکیل یک دلتای وسیع به عرض حدود ۱۰ کیلومتر در مراتع باتلاقی تالاب قره قشلاق سپس به آن دریاچه می‌ریزد.

میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و جمعیت شهری آن حدود ۱۵۰ هزار نفر است.

کدخبر: 871310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟