6 سکانس از بازداشت خطرناک ترین سارقان تهران / رییس پلیس تهران چه گفت؟ + فیلم
حجم ویدیو: 59.47M | مدت زمان ویدیو: 00:04:23

به گزارش گروه حوادث رکنا؛ امروز یکشنبه ۳۰بهمن ۱۴۰۱ طرح کاشف پلیس پایتخت با حضور سردار محمدیان در محل پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد. در این طرح ۵۱ باند و ۲۴۰ سارق و مالخر توسط پلیس آگاهی شناسایی دستگیر شدند.

سردار محمدیان حین بازدید از میز پایگاه های مختلف آگاهی تهران ضمن خسته نباشید به تمام عوامل زحمتکش پلیس بیان کرد: این هشدار را به سارقین می دهیم که آخر کار آنهاست و پلیس عزم خود را جزم کرده است تا دزدان دیگر دست به سرقت نزنند.

وی افزود: امروز مهم این است که مردم نیز بتوانند این اقدامات و اموال کشف شده را ببینند چرا که هر یک از این اموال می تواند سرنخ یک سرقت باشد.

انهدام باند زورگیران خشن

یک باند از زورگیران تلفن همراه که به صورت خشونت آمیز اقدام به سرقت گوشی شهروندان می کردند توسط پلیس آگاهی دستگیر شد که این افراد تا کنون به 100 فقره سرقت اعتراف کرده اند و 70 نفر از شهروندان نیز توانسته اند تلفن های همراه خود را شناسایی کنند.

یکی از اعضای این باند می گوید: تازه از زندان آزاد شدم و برای سرقت گوشی ورود کردیم و آنها را در بازار مولوی می فروختیم. تااینکه تعداد سرقت ها زیاد شد و برای اینکه آب از آسیاب بیافتد به شمال رفتیم که در نهایت پایگاه سوم اگاهی تهران ما را در مخفیگاهمان دستگیر کرد.

غافلگیری سارقان منزل

یکی از باندهای دستگیر شده سارقین منزل بودند که بخشی از اموال را فروخته و بخشی را در اختیار داشتند که هر کدام از این اموال نیز از یک خانه برای انها باقی مانده است. 

گروگانگیری میلیاردی در تهران

یک باند از سارقین منزل که به عنوان اتباع خود را برای کار نظافت در معرفی می کرده  اند نیز دستگیر شدند.

این باند در آخرین سرقت خود به یک خانه وارد شده و صاحب خانه را در حمام حبس و از منزل او 20 هزار دلار سرقت کرده اند که درنهایت با اقدامات فنی و کار کارشناسی توسط پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

انهدام باند سارقان منزل

یک باند از سارقان منزل در کمتر از 72 ساعت با اقدامات فنی و کار کارشناسی دستگیر شدند که همین مسئله باعث شد تا سردار محمدیان نیز این کار را تحسین و اظهار کند که ما باید در باقی سرقت ها نیز به این نقطه برسیم تا در کم ترین زمان ممکن، سارقین بعد از وقوع جرم دستگیر شوند.

دستگیری دزد مغازه های بازار

یک باند از سارقان در بازار لاله زار با کلیدهای یدک قفل ها را باز می کردند که با اقدامات فنی و کارشناسی انجام شده توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند. این افراد تا کنون به 20 فقره سرقت اعتراف کرده و 10 نفر از مالباختگان نیز شناسایی شدند.

گفتنی است که یک قبضه اسلحه شاه کش نیز از آنها کشف شده است.

بازداشت باند سارقین موتورسیکلت ها

 به دنبال وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح حوزه استحفاظی شهرستان ری، شناسایی سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت. بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که افرادی با استفاده از موتورسیکلت‌های سرقتی پلاک مخدوش اقدام به سرقت موتورسیکلت‌های فاقد تجهیزات ایمنی کرده و آن‌ها را به مکان نامعلومی منتقل می‌کنند. با انجام اقدامات پلیسی، ماموران موفق به شناسایی سارق سابقه دار در یکی از شهرستان های همجوار شدند. این باند تاکنون به 10 فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرده اند.

کدخبر: 870944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟