۷۰ درصد از جرائم فضای مجازی به دلیل ناآگاهی کاربران است

به گزارش رکنا؛ سردار وحید مجید؛ رئیس پلیس فتا در حاشیه "نمایشگاه فناوری‌های فضای مجازی "  اظهار کرد: نگاه پلیس در بحث جرایم نگاه پیشگیرانه است و البته که رویکرد پلیس هم همین است.

وی با بیان اینکه هنگامی که امر پیشگیری به درستی انجام شود، سطح جرایم پایین می‌آید، گفت: 70 درصد از جرایمی که به وقوع می‌پیوندد به دلیل ناآگاهی کاربران است در فضای سایبر و مشکلات این فضا است.

رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: هدف پلیس از حضور در این نمایشگاه آگاهی‌بخشی خانواده‌ها به‌ویژه نوجوانان و کودکان است.

مجید درباره برگزاری نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها چالش‌های پیش رو را مشخص و با مکانیزم‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های متنوعی را دنبال می‌کند که چالش‌ها را برطرف کند.

وی بیان کرد: شعار ما با افتخار این است که بتوانیم از آسیب‌های فضای مجازی در حوزه خانواده و کودک جلوگیری کرده و با مهارت‌های سواد رسانه‌ای و آگاهی بخشی‌هایی که می‌شود انجام داد، حوزه فضای مجازی را بستری  اثربخش برای آموزش و بالندگی کودکان و نوجوانان و صحنه‌ای برای تعلیم و تربیت موثر خانواده قرار دهیم.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: این فضا به جای این که مایه دغدغه و صحنه آسیب زننده برای خانواده‌ها و فرزندان باشد باید به نقطه قوت توانمند و موثر در عرصه تعلیم و تربیت کودکان و خانواده تبدیل شود.

 

کدخبر: 868407 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟