عفو ۵۱۵ محکوم و متهم اعتراضات در گلستان با فرمان رهبری/ دستگیری ۳۹ کارچاقکن

به گزارش رکنا؛ حیدر آسیابی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته تعداد ۲۹۷ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده وارد محاکم دادگستری‌ها شده که ۲۹۳ هزار و ۶۶۶ فقره نیز طی این مدت از دادگاه‌ها خارج شده است.

وی ادامه داد: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراها ۴۵ روز ، دادگاه‌های بخش ۶۹ روز دادگاه‌های کیفری دو ۷۷ روز، دادگاه‌های خانواده ۸۲ روز، دادگاه‌های تجدید نظر ۸۸ روز و دادگاه‌های انقلاب ۱۲۴ روز بوده است.

رییس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: در این مدت ۳۴۱ درخواست به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان وارد شده که ۱۶۵ مورد منتج به رفع مشکل شده است.

آسیابی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی و ۲۳ شهرک صنعتی در استان داریم، گفت: در این مدت ۱۶۶ واحد را شخصا بازدید کردم و تمام شهرک‌های صنعتی را دوبار بازدید کردیم.

وی اضافه کرد: در این مدت ۳۴۱ مورد درخواست به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان ارسال شده و ۱۶۵ مورد منتج به رفع مشکل شد.

رییس‌کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: ۱۶۶ واحد تولیدی را شخصا بازدید و هر ۲۳ شهرک صنعتی را هر کدام دو بار بازدید کردیم و ۶۵ جلسه اقتصاد مقاومتی در این مدت برگزار شد.

آسیابی تاکید کرد: در این راستا ۵۹ فقره حکم به نفع واحدهای تولیدی در راستای بازگشت سود و جریمه مازاد صادر شد و همچنین ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مطالبات بانک‌ها از واحدهای تولیدی نیز وصول شد.

وی اضافه کرد: در این مدت ۳۱۵ زندانی با پایبند الکترونیک در حال گذران دوران محکومیت هستند و ۲۰ پرونده قصاص با ورود دستگاه قضایی سازش شد.

رییس‌کل دادگستری گلستان اظهار کرد: امسال با تلاش حفاظت اطلاعات دادگستری گلستان ۳۹ کارچاقکن، هفت کارشناس رسمی، یک باند شاهدان دروغین با پنج عضو اصلی و ۹۰ نفر شاهد دروغین، ۹ وکیل متخلف دستگیر شدند.

آسیابی با اشاره به عفو محکومان و متهمان ناآرامی‌های اخیر بیان کرد:۴۳۵  محکوم و ۸۰ متهم مشمول این عفو شدند که ۲۳۴ نفر تاکنون از زندان آزاد شدند.

 

کدخبر: 868259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟