۱۵۹ زندانی در چهارمحال و بختیاری به آغوش خانواده بازگشتند

به گزارش رکنا؛ صبح امروز علی‌اکبر گرجی در آئین آزادسازی زندانیان که با حضور مقامات ارشد قضایی چهارمحال و بختیاری در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی استان برگزار شد،گفت: امروز تعداد ۱۵۹ زندانی که مشمول انواع ارفاق، عفو و تخفیف مجازات قرار گرفتند از بند حبس رها شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

معاون اداره‌کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در راستای کاهش جمعیت کیفری استان توسعه نظام آزادی و تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی مورد توجه قرار گرفته و در سال جاری با رشد ۸۶ درصدی مواجه شده است و تا کنون ۵۴۰ نفر از این تأسیس ارفاقی بهره‌مند شده‌اند.

گرجی افزود: در سال جاری ۴ هزار و ۹۴۷ مورد مرخصی به زندانیان اعطا شده که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۳ درصدی داشته است.

وی بیان داشت: در سال جاری ۹ نفر از محکومین قصاص نفس مورد عفو اولیای دم قرار گرفته‌ و از زندان آزاد شده‌اند.

گرجی از رشد بازدید قضات از زندان‌های استان خبر داد و افزود: در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک‌هزار و ۱۴ مورد بازدید قضات و مقامات قضایی از زندان‌ها صورت گرفته است.

یادآوری می‌شود، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد، معاونان زندان‌های استان، اعضاء شورای قضایی و جمعی از قضات دادسرا بعد از این مراسم از بخش‌های مختلف زندان مرکزی شهرکرد، اردوگاه و کانون اصلاح و تربیت بازدید، با زندانیان دیدار و به درخواست‌های آنان رسیدگی کردند.

 

کدخبر: 867720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟