گفتگوی اختصاصی رکنا با امدادگر هلال احمر ترکیه / دولت ترکیه در کمک رسانی به زلزله زدگان ناتوان است! + عکس

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، قوی‌ترین زلزله 100 سال اخیر در جنوب ترکیه و سوریه حوالی ساعت 4 صبح روز گذشته اتفاق افتاد. بیش از 4700 نفر جان خود را در سوریه و ترکیه از دست داده‌اند و امدادگران برای بیرون آوردن بازماندگان از زیر آوارها پس از زمین‌لرزه ویرانگری که در ترکیه و سوریه رخ داده است به صورت شبانه روز فعال هستند. 

IMG_20230207_102119_997

ایپک پتک رئیس واحد آموزش و پرورش هلال احمر ازمیر ترکیه، در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا، درباره وضعیت مردم زلزله ترکیه و نیاز آنها گفت: متاسفانه وضعیت به شدت بحرانی است و ما حوزه مدیریت بحران مشکلات زیادی داریم. مهم ترین آن مشکل ارتباطی است که به دلیل زلزله بسیاری از مسیرهای منتهی به مناطق زلزله بسته شده است.

وی با بیان اینکه ما از ازمیر به مناطق زلزله زده می رویم افزود: متاسفانه روزهای زمستانی را پشت سر می گذاریم و اینجا به دلیل بارش برف، هوا بسیار سرد شده است و همانطور که گفتم نیز جاده ها بسته هستند. 

ایپک پتک در پایان تاکید کرد: دولت در کمک رسانی ناتوان است و عملا کاری نمی کند. ما ساعت های زیادی است که در ترافیک مانده ایم و در یک ماشین 5 نفری می خوابیم و منتظر باز شدن جاده هستیم. دولت نیازهای مردم زلزله زده را گفته است.

کدخبر: 867685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
خبرنگار: علی چاهه, دبیر گروه حوادث: حسین خزائی فر علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟