زلزله خوی به دو بیمارستان و 25 مرکز بهداشتی آسیب جدی وارد کرد

به گزارش گروه حوادث رکنا؛ محمدامین ولی‌زاد حسنلویی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایحان‌غربی با تاکید بر لزوم توجه به تعمیر و بازسازی مراکز آسیب دیده در مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: با وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری و ۶۶ پس لرزه در شهرستان خوی ، متاسفانه بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و آیت الله خویی این شهر آسیب جدی دیده‌اند که طبق بررسی‌های به‌عمل آمده ۸۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی آنها نیاز است.

وی در ادامه افزود: ۲۵ مرکز بهداشتی و خانه بهداشت این شهرستان نیز آسیب دیده و برای ترمیم و بازسازی آنها نیاز به اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریالی است.

ولی زاد با اشاره به توجه ویژه وزیر بهداشت به منطقه زلزله زده خوی گفت: پس از بازدید وزیر بهداشت و بازدید معاون اول رییس جمهور از مناطق آسیب دیده شهرستان خوی و شهر فیرورق مقرر شده تا اعتبارهای لازم برای بازسازی و ترمیم ساختمان مراکز درمانی در هیئت دولت مطرح و تصویب شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: در صورت تصویب هیئت دولت اقدامات لازم برای بازسازی و تعمیر ساختمان‌های آسیب دیده مناطق زلزله زده سریع آغاز می‌شود.

ولی‌زاد با اشاره به آسیب دیدگی جدی بیمارستان از کار افتاده قمر بنی هاشم افزود: قدمت این بیمارستان به ۷۰ سال می‌رسد که خوشبختانه در زمان مناسب کادر و تجهیزات به بیمارستان آیت‌الله خویی انتقال داده شده که در این زمین لرزه این بیمارستان نیز آسیب جدی دیده است.

وی با اشاره به مصوبات سفر وزیر بهداشت به مناطق زلزله زده خوی گفت: جلسه هیئت دولت هفته آینده حامل اخبار خوبی برای این منطقه خواهد بود که در صورت تصویب طرح، بیمارستان ۲۵۰ تخت تخصصی تروما و حوادث، محل فعلی بیمارستان قمر بنی هاشم تبدیل به یکی از بزرگترین بیمارستان‌های تروما منطقه می‌شود.

کدخبر: 866881 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟