جمع آوری و ساماندهی بیش از هزار معتاد متجاهر در استان گلستان+فیلم
حجم ویدیو: 95.07M | مدت زمان ویدیو: 00:05:26

به گزارش رکنا از گلستان ؛مهدی طالبی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان اظهار داشت: اعتیاد از پدیده‌های مخرب و خطرناکی است که همه افراد و خانواده‌ها را تهدید می‌کند و اگر غفلت کنیم باید هزینه‌های سنگینی را پرداخت کنیم.

وی افزود: پیشگیری از اعتیاد باید به عنوان یک اصل قرار گیرد زیرا پیشگیری هزینه‌های به مراتب کمتری نسبت به درمان دارد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان تصریح کرد: خانواده مهم‌ترین اصل و جایگاه برای مبارزه با اعتیاد و آگاهی بخشی به جوانان است و خانواده‌ها باید نظارت بیشتری روی نوجوانان و جوانان خود داشته باشند.

طالبی افزود:از ابتدای سال  تاکنون هزارو ۱۶ نفر در طرح ساماندهی معتادین جمع آوری و نگهداری شدند که نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد رشد داشته،همچنین افزایش ظرفیت مرکز نگهداری ماده ۱۶ در توسکستان از ۱۰۰ نفر  به ۴۰۰ نفرنیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد : با اقدامات صورت پذیرفته در این طرح، با کاهش ۱۲درصدی جرایم و سرقت‌های خرد رو به رو بوده ایم که ادامه این طرح ها می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به همراه داشته باشد.

طالبی در پایان از تمامی دست اندرکاران این امر قدردانی نمود و گفت: اگرچه تلاش‌های زیادی در امر مبارزه با مواد مخدر صورت پذیرفته اما این اقدامات کافی نبوده و مسئله هنوز تمام نشده است و باید با تلاش مضاعف در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد گام برداریم.

مهدی ذاکری /گلستان

 

کدخبر: 862689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟