کشف قیمت خودرو به روش بازار سیاه باعث تأسف است / شرایط جاده ها سخت است + فیلم
حجم ویدیو: 3.82M | مدت زمان ویدیو: 00:01:08

به گزارش رکنا؛ جانشین رییس پلیس راهور فراجا به حضور پلیس راه در ۱۱۱ گردنه برف‌گیر از 20 آذرماه خبر داد و گفت: این حضور در گردنه‌های صعب‌العبور همچنان ادامه دارد.

سردار سید تیمور حسینی با اعلام اینکه پلیس راهور فراجا برای برون‌رفت از وضعیت جوی موجود، برودت و سرمای شدید هوا ، بارش برف و باران و یخبندان در سطوح جاده‌ای، تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای را اتخاذ کرده است، افزود: اما واقعیت این است که به دلیل وسعت زیاد محورهای مواصلاتی کشور، انجام اقدامات لازم در این خصوص سخت است و همراهی و همکاری همه ارگان‌های متولی مانند سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس به این منظور ضرورت دارد.

*شرایط جاده‌ها سخت است/ مردم از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند*

سردار حسینی با تأکید بر نظارت دقیق و کافی و تمرکز ویژه پلیس راهور بر ناوگان بار و مسافر، گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم وضعیت تمامی جاده‌های کشور را مدیریت کنیم که برای مثال می‌توانیم جاده‌های شمال‌غرب کشور، استان‌های شمالی، سمنان و خراسان رضوی و حتی آزادراه‌هایی مانند قم - اراک را نام ببریم.

وی با اعلام اینکه هم راهداری و هم پلیس راه با شرایط بسیار سختی مواجه هستند، افزود: از مردم درخواست می‌کنیم تا از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده و در صورت ضرورت با تجهیزات کامل یا با استفاده از وسایل نقلیه عمومی مسافرت کرده و قبل از مبادرت به سفر، از طریق شماره ۱۲۰ پلیس راه و یا شماره ۱۴۱ راهداری از وضعیت راه‌ها اطلاع کسب کرده و سپس اقدام به سفر کنند.

جانشین رییس پلیس راهور فراجا با توجه به اعلام هشدار نارنجی در سطح جاده‌های کشور در خصوص تردد وسایل نقلیه، خاطرنشان کرد: در ابتدا از مردم می‌خواهیم تا آنجا که می‌توانند از منازل خود بیرون نیامده و اگر در شرایطی مجبور به تردد در سطح شهرها و جاده‌ها شوند، با استفاده از تجهیزات کامل ایمنی سفر کنند و در صورت مسافرت، از ترددهای شبانه اجتناب کنند.

گوش شنوایی در مورد وضعیت اسفناک صنعت خودرو وجود ندارد

سردار حسینی با اشاره به اینکه صدای ما در مورد وضعیت تأسف‌بار صنعت خودرو و تولید خودروهای بی‌کیفیت داخلی به گوش هیچ‌کس نمی‌رسد، گفت: در کشف جدید دوستان در خصوص قیمت خودرو به روش بازار سیاه، شاهد هستیم که ارتقای ایمنی خودروها، کاملاً نادیده گرفته شده و این کاشفان بزرگ قیمت خودرو با ادامه ساخت خودروهای بی‌کیفیت، با جان انسان‌ها بازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه خطای احتمالی انسانی هنگام رانندگی، نباید با مجازات مرگ همراه باشد، افزود: هر چند عامل خطای انسانی در وقوع تصادفات در تمامی دنیا پذیرفته شده است اما نباید به نقش دو عامل مؤثر راه و خودرو در نجات جان انسان‌ها بی‌تفاوت باشیم.

جانشین رییس پلیس راهور فراجا با اعلام اینکه ما دیگر خسته شده‌ایم از بس گفته و تکرار کرده‌ایم که خودروهای داخلی، کیفیت و ایمنی ندارند، تأکید کرد: با این وجود، هیچ‌کس صدای ما را نمی شنود و امیدوارم گوش شنوایی در مورد وضعیت اسفناک صنعت خودرو پیدا شده و ساماندهی وضعیت موجود، مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

این مقام ارشد انتظامی کشور در خاتمه با اعلام ممنوعیت تردد تریلی‌های ۱۸ چرخ در هنگام بارش شدید برف در جاده‌های کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعات دقیق لحظه‌ای که از طریق دستگاه‌های متولی در مورد وضعیت جوی حاکم بر جاده‌های کشور دریافت می‌کنیم، در مورد مسدود کردن جاده‌های مواصلاتی یا منع تردد در محورهای ارتباطی، تصمیم‌گیری کرده و تصمیمات نهایی را به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند.

 

کدخبر: 861376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟