اجرای طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک/ کاهش تصادفات در البرز

به گزارش رکنا؛ سرهنگ حمدالله رحمتی پور روز شنبه اظهار کرد: با توجه به نقش تاثیر گذار بانوان در تربیت و فرهنگ سازی خانواده به عنوان مادر و همسر، طرح " بانوان فرهنگ یار ترافیک " سالانه به صورت مستمر در پلیس راهور استان البرز اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح پس از ارائه آموزش‌های لازم از سوی کارشناسان آموزش پلیس راهور، از حضور موثر بانوان در امر ترویج فرهنگ صحیح عبور و مرور و پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی استفاده می‌شود.

رحمتی پور خاطرنشان کرد : حدود نیمی از کاربران ترافیک، بانوان هستند که میزان مقصر بودن زنان در تصادفات کمتر از مردان است که نشان از توجه و دقت آنان در رانندگی دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: زنان نقش خطیری در این فرهنگسازی و تربیت و آموزش کودکان و اعضای دیگر خانواده دارند و همکاری آنان با پلیس راهور در کاهش میزان تصادفات تاثیر گذار است .

رحمتی پور یادآورشد: آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی، جلب مشارکت اجتماعی، تشریح علل تصادفات و راهکارهای ترویج رفتارهای صحیح ترافیک همچنین افزایش انضباط و کاهش سوانح ترافیکی در بین کاربران، تقویت عکس العمل رانندگان خانم به منظور روانسازی ترافیک از جمله اهداف مهم برگزاری دوره های آموزشی با عنوان فرهنگ یار ترافیک است.

 

کدخبر: 861016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟