امدادرسانی آتش نشانان جهرمی به ۱۴ خودرو گرفتار در سیلاب

به گزارش رکنا؛ محسن عشایری بیان کرد: تاکنون ۱۴ مورد امدادرسانی گیر افتادن خودرو در سیلاب و آبگرفتگی کوچه‌ها و منازل توسط امدادگران آتش‌نشانی توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم افزود: با توجه به بارش قابل ملاحضه‌ی باران رحمت الهی و وقوع سیلاب شهروندان از تردد غیر ضروری در سطح شهر پرهیز شود.

وی با اشاره به شدت بارندگی‌ها از صبح امروز عنوان کرد: در هنگام بارندگی شدید حتی‌الامکان از بیرون رفتن افراد خرد سال و سال خورده از منزل جلوگیری شود.

عشایری با اشاره به اینکه در صورتی که مجبور به ترک منزل یا محل سکونت خود هستید و هنگامی که هشدار بارندگی منتشر می‌شود حتماً جریان برق، آب و گاز را قبل از خروج قطع کنید، گفت: در اولین فرصت پس از مشاهده آب گرفتگی پشت بام و یا درون ساختمان با سازمان آتش نشانی و نیروهای امدادی تماس حاصل شود.

وی با تاکید بر اینکه در هنگام بارندگی از رفتن به کنار رودخانه‌ها، جوی‌های آب با فشار زیاد جریان آب و همچنین مناطقی که سطح آب بالا می‌آید جدا خودداری شود، عنوان کرد: در هنگام تردد از عرض خیابان و یا پیاده روها از مکان‌هایی عبور کنید که مطمئن هستیم خطر سقوط به درون کانال‌ها و جوی آب و همچنین محل‌های تجمع آب وجود ندارد.

عشایری از شهروندان خواست در هنگام رانندگی به محل‌هایی که توسط نیروهای امدادی مسدود شده است وارد نشده تا سبب بروز خسارت و حادثه نشود.

وی همچنین تاکید کرد از قرار دادن خودروهای خود در مسیر سیلاب خودداری و در قبل از رانندگی ضمن چک کردن عملکرد صحیح برف پاک‌کن، با رعایت سرعت مطمئنه تردد کنند.

عشایری گفت: اگر ماشین شما در آب‌هایی که به سرعت سطح آنها بالا می‌آید گیر کرده است فوراً آن را رها کنید و به محل مرتفعی بروید.

 

کدخبر: 860109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟