به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در تشریح این خبر گفت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و عنوان کردند یک صفحه جعلی با نام و تصاویر یک خیر مدرسه ساز در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از مردم می‌کند. 

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۵۵ هزار نفر دنبال کننده ایجاد شده و با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی خیرین و با جعل هویت یک خیر مدرسه ساز با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به ساخت مدرسه برای مناطق محروم از کاربران کلاهبرداری می‌کند.   کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی کردند و با به دست آوردن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات افراد خیر معروف در کشور در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از حدود ۱۹ شهروند اعتراف کرد و ضمن ابراز پشیمانی انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد. 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند.

 

کدخبر: 857463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟