آزادی ۲۰۳ زندانی جرائم غیرعمد در استان مرکزی

به گزارش رکنا؛ مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی گفت: مجموع بدهی این زندانیان یک هزار و ۷۲ میلیارد و ۷۷۷ میلیون ریال بود که ۷۶۰ میلیارد ریال آن از سوی شاکیان بخشیده شد و ۳۷۰ میلیارد ریال نیز آورده مددجو بوده است.

او افزود: حدود ۲۰۰ میلیارد ریال از مجموع بدهی این زندانیان جرایم غیرعمد از محل تسهیلات بانکی پرداخت شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی عنوان کرد: در مجموع حدود ۵۲۰ میلیارد ریال از مجموع بدهی‌های این افراد به صورت کمک بلاعوض از سوی ستاد دیه استان مرکزی و کشور پرداخت شد.

اسلام خواه با بیان اینکه هشت نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده در استان مرکزی در سال جاری زن بودند، ادامه داد: هم‌اکنون ۱۱۳ زندانی جرایم غیرعمد در استان مرکزی برای آزادی چشم انتظار کمک‌های مالی خیران هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی اضافه کرد: شماره حساب‌های ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای کمک‌های مردمی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

ستاد دیه در سال ۱۳۷۶ با ساختار جدید به عنوان یک مؤسسه خیریه و مردم نهاد، با هدف کمک به آزاد سازی زندانیانی که به دلیل عدم توانایی نسبت به پرداخت دِین (حق الناس) در جرایم غیرعمد مثل ایراد صدمه بدنی و یا قتل غیرعمد ناشی از تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، محکومیت‌های مالی نظیر مهریه و نفقه، چک‌های بلامحل غیرکلاهبرداری که در زندان‌ها محبوس هستند، با ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، فعالیت خود را در سراسر کشور تداوم بخشید.

 

کدخبر: 840900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟